مزایای استفاده از رنگ پودری الکترو استاتیک در صنایع مختلف

مزایای استفاده از رنگ پودری الکترو استاتیک در صنایع مختلف


رنگ پودری الکترواستاتیک بهترین رنگ های صنعتی

 
رنگ های پودری الکترواستاتیک، بهترین نوع رنگ صنعتی به شمار می روند. این نوع رنگ ها دارای کمترین آثار مخرب زیست محیطی بوده و سلامتی کارگران را تهدید نمی کنند.
در حال حاضر طیف وسیعی از انواع رنگ کوره ای برای رنگ آمیزی سطوح مختلف به کار می روند. انتخاب استفاده از رنگ الکترواستاتیک پودری یا مایع به نظر کارخانه های مصرف کننده بستگی دارد. اما به نظر می رسد رنگ های پودری کوره ای، بهترین گزینه برای صنایع فلزی باشند.
 

مزایا و معایب رنگ کوره ای یا رنگ الکترواستاتیک

مزایا و معایب رنگ کوره ای رنگ پودری الکترواستاتیکفرآیند رنگ آمیزی با رنگ کوره ای (رنگ الکترواستاتیک) شامل عملیات وفرآیند پیچیده است. طی آن، رنگدانه های پودری یا همان پیگمنت های جامد به واسطه پیوندهای شیمیایی و فرآیندهای الکتریکی بر روی سطوح مورد نظر قرار می گیرند.
ذرات رنگ کوره ای از طریق تجهیزات خاص به روی سطح، پاشیده می شوند. در این حالت، سطوح فلزی، رنگدانه هایی که دارای بار منفی هستند را به سمت خود جذب می کنند.
ذرات رنگ به واسطه بار منفی، سریعاً به سمت بارهای مثبت سطح فلزی جذب شده و روی آن قرار می گیرند.
رنگ آمیزی با رنگ های کوره ای، مؤثرترین تکنیک رنگ آمیزی سطوح فلزی محسوب می شود. این نوع رنگکاری کاربردهای متنوعی در صنایع گوناگون دارد.
 

عملکرد برتر، راندمان بالا

یکی از مزیت های استفاده از انواع رنگ کوره ای برای رنگ آمیزی سطوح فلزی، راندمان بالای این مواد است. رنگ های الکترواستاتیک در مقایسه با سایر انواع رنگ و پوشش های صنعتی، راندمان عملکردی بالاتری دارند.
زیرا ذرات رنگدانه پودری به روش الکتروشیمیایی بر روی سطوح فلزی قرار می گیرند. نتیجه رنگ آمیزی با رنگ کوره ای، ظرافت بالا، زمان کوتاه برای خشک شدن و ایجاد یک سطح بی عیب و نقص خواهد بود. این روش برای رنگ آمیزی مبلمان فلزی، بدنه خودرو و لوازم خانگی به عنوان پوشش نهایی، اهمیت بیشتری دارد.
 

هزینه های بالای راه اندازی

رنگ آمیزی با رنگ پودری الکترواستاتیک در صنعتهزینه های بالای انواع رنگ و پوشش الکترواستاتیک، یکی از معایب استفاده از این روش برای رنگ آمیزی سطوح فلزی است.
تجهیزات مورد نیاز برای رنگ آمیزی با رنگ کوره ای در مقایسه با یک سیستم ساده کمپرسور هوا، بسیار گران قیمت هستند. زیرا دستگاه ها باید در فشار بالا کار کنند.
 

بازار هدف بسیار محدود

روش های رنگ آمیزی با رنگ کوره ای، بازار هدف بسیار محدودی را به خود اختصاص می دهد. این روش اغلب برای سازندگان مبلمان و تجهیزات اداری فلزی، خودروسازی و لوازم فلزی صنعتی کاربرد دارد.
دسترسی به بازارهای هدف گسترده تر، به روش های بازاریابی قوی و سیستم های قیمت گذاری دقیق تری نیاز دارد. اگر یک کسب و کار یا فرد پیمانکار که در حوزه رنگ آمیزی با رنگ های الکترواستاتیک فعالیت می کند، نتواند به خوبی از عهده بازاریابی برآید، در کار خود پیشرفت نمی کند. علاوه بر این نمی تواند فعالیت های خود را گسترش دهد. که البته این یک عیب محسوب می شود.

امتیاز شما به این مطلب

1 دیدگاه

  • استفاده از رنگپاش پودری به جای رنگپاش های مایع خیلی مقرون به صرفه و هدمند است. رنگپاش های مایع هدر رفت بالایی دارند و باتوجه به نوسانات ارز و تورم به هیچ عنوان صرفه اقتصادی نداره که از این گونه دستگاه های هزینه بر استفاده کنیم! خیلی ممنون که این مقاله ارزشمند رو نوشتید تا سطح آگاهی کارفرمایان و صاحبین صنایع از مزایای رنگپاش های پودری بالاتر برود و یک خرید مقرون به صرفه و صد البته موفق داشته باشند!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با شرکت تکنو تجهیز
شروع چت
1
چت واتساپ
سلام وقت بخیر .
من از صفحه " علل استفاده از رنگ پودری الکترو استاتیک در صنایع " پیام میفرستم.
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟