دستورالعمل رنگ کاری الکترواستاتیک و حفاظت در برابر زنگ زدگی قطعات فلزی

دستورالعمل رنگ کاری الکترواستاتیک و حفاظت در برابر زنگ زدگی قطعات فلزی


دستورالعمل رنگ کاری الکترواستاتیک و حفاظت در برابر زنگ زدگی

 
رنگ کاری الکترواستاتیک برای حفاظت قطعات فلزی در برابر زنگ زدگیبه منظور افزایش چسبندگی رنگ کوره ای و ایجاد پوشش مناسب بر روی سطوح فلز، ضروری است قطعات فلزی بعد از ساخت و قبل از رنگ آمیزی (رنگ کوره ای) مراحل سه گانه چربی زدایی، زنگ زدایی و فسفاته کاری و سپس کشیدن یک لایه آستری را به عنوان زیرسازی رنگ پودری سپری نمایند.
رنگ کاری : سازنده قطعه با توجه به منطقه ای که قطعه در آنجا نصب می شود، باید نوع رنگ پودری و ضخامت پوشش را انتخاب و به کار برد.
بعد از رنگ آمیزی رنگ پودری آزمونهایی بر روی قطعه انجام می شود. در صورت موفقیت آمیز بودن آین آزمونها ، رنگ آمیزی قطعه قابل قبول خواهد بود.
 

شستشو و چربی زدایی

به منظور رفع روغن ، چربی، گریس و غبار موجود بر روی سطح قطعات، که باعث ممانعت نفوذ آب روی سطح قطعه می گردد، عملیات چربی گیری جهت زدودن آلودگی های مزبور صورت می پذیرد.
 

چربی گیری بصورت سرد

عملیات شستشو چربی گیری و فسفاته کاری فلزات قبل از رنگ کاری پودری الکترو استاتیکبه دلیل وقت گیر بودن و ضعف کیفیت در این صنعت مطرح نمی باشد . در روش الکتریکی حجم سرمایه گذاری اولیه بسیار زیاد است و همچنین با توجه به مصرف الکترولیت ها مقرون به صرفه و اقتصادی نیست.
 

طریقه شستشوی گرم با مواد قلیایی

به دلیل کم هزینه بودن، سرمایه گذاری اولیه کم و… در صنایع فلزی بیشتر مورد توجه می باشد. امروزه در صنایع قطعه سازی روش شتسشوی گرم با مواد قلیایی متداول است.
 

شستشو برای زیرسازی

چربی زدایی با محلولهای قلیایی

آلودگی های چرب روی سطح قطعات فلزی ، بوسیله پاک کننده های قلیایی حل شده و تشکیل محلول امولسیونی می دهد. با دور کردن قطعه از محلول امولسیونی، تماس آب با سطح قطعه برقرار شده و قطعه آب پذیر می شود.
تأیید و کیفیت چربی گیر های قلیایی به عوامل مختلف از جمله اشکال هندسی قطعه ، نوع چربی و غلظت آن، حلالیت چربی بستگی مستقیم دارد.

امتیاز شما به این مطلب

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با شرکت تکنو تجهیز
شروع چت
1
چت واتساپ
سلام وقت بخیر .
من از صفحه " رنگ کاری الکترواستاتیک در برابر زنگ زدگی " پیام میفرستم.
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟