سیستم گردش هوا در خط رمگ و کابین پاشش رنگ پودری

سیستم گردش هوا در خط رمگ و کابین پاشش رنگ پودری


اهمیت سیستم گردش هوا در کابین پاشش رنگ پودری

 
یکی از جنبه های طراحی کابین های پاشش رنگ، آنالیز و تحلیل و بررسی الگوی سیستم گردش هوا در خط رنگ پودری و سرعت آن در داخل کابین است.
گردش هوا در کابین های پاشش رنگ پودری جهت ایجاد فشار منفی به منظور محدود کردن پودر رنگ اضافی پاشش شده، بسیار ضروری است. در عین حال باید توجه داشت چرخه هوا در کابین پاشش نباید خیلی قوی باشد.
گردش هوای لازم جهت نگه داشتن پودر رنگ داخل کابین و هدایت آن به سمت مخزن پودر رنگ ممکن است مانع جذب پودر رنگ توسط قطعات شود. جران هوا در اطراف قطعه باید تا حد ممکن ملایم باشد تا از عدم جذب پودر رنگ توسط قطعه جلوگیری گردد.
 

اهداف مهم در طراحی سیستم گردش هوا در خط رنگ پودری

اهداف مهم در طراحی سیستم گردش هوا در خط رنگ پودریدر طراحی یک سیستم گردش هوای مناسب باید دو هدف دنبال شود که شامل :

  • اولا باید یک بخش آرام در نزدیکی گان و قطعه پیش بینی شود. به گونه ای که جذب پودر رنگ بر روی قطعه توسط نیروی الکترواستاتیک بدون اختلال ممکن باشد.
  • ثانیا گردش هوا باید به هدایت پودر رنگ اضافی پاشش شده به سمت مخزن کمک کند.

بسیاری از طراحی های جدید کابین های پاشش الگوی گردش هوایی برای سیستم فراهم می کنند. بطوری که بدون ایجاد اختلال و یا تلاطم، پودر رنگ را بطرز مناسب و مطلوبی در داخل کابین نگه می دارد.
در مجموع تغییر رنگ سریع، نیاز به کابینی دارد که بتوان آن را به سرعت و سادگی تمیز و پاکسازی کرد.
در ابتدا کابین های پاشش صرفا جعبه های فلزی بزرگی بودند که عملیات پاشش در آن ها انجام می گرفت. آنها به عنوان عامل مهمی جهت انتقال موثر و تغییر رنگ محسوب نمی شدند.
 

کابین های پاشش مدرن در خط رنگ پودری

اخیرا پیشرفت های بسیاری در طراحی کابین ها ایجاد شده است. از آن جمله می توان به کلکتورهای بهتر و مخازن تغذیه مدرن جهت بهبود کارآیی و ایجاد امکان تغییر سریع رنگ در داخل یک کابین اشاره نمود.
کابین های پاشش مدرن با کمک سیستم های گردش هوای مناسب و دقیق، میزان کارآیی انتقال پودر رنگ را افزایش داده اند. کامپوزیت های جدید ترکیب مطلوبی از ویژگی های فیزیکی و قابلیت های پاکسازی ارائه می کنند. به علاوه تولید کنندگان کابین های پاشش، در کنار تغییر سریع رنگ و کارآیی بهبود یافته است.

5/5 - (1 امتیاز)

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!

تماس با شرکت تکنو تجهیز
شروع چت
1
چت واتساپ
سلام وقت بخیر .
من از صفحه " ویژگی های سیستم گردش هوا در خط رنگ پودری " پیام میفرستم.
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟