مراحل چرخه خط رنگ پودری الکترواستاتیک

مراحل چرخه خط رنگ پودری الکترواستاتیک


سیکل رنگ پودری الکترواستاتیک

 
یک خط رنگ پودری الکترواستاتیک شامل قسمت های زیر می باشد :
تجهیزات سیکل خط رنگ پودری الکترواستاتیک

  • سیستم شستشو : غوطه وری یا پاششی
  • خشک کن : باکسی یا تونلی
  • کابین پاشش : دستی یا اتوماتیک
  • دستگاه پاشش رنگ : دستی یا اتوماتیک
  • سیستم بازیافت : سیتترلاملا یا سایکلون
  • کوره پخت رنگ : باکسی یا تونلی
  • انواع سیستم انتقال : کانوایر

 

تجهیزات خط رنگ پودری الکترواستاتیک

 

سیستم شستشو و خشک کن

در این قسمت قطعات قبل از رنگ بایستی چربی گیری شده و توسط موادی مانند فسفاته و کروماته، زیر سازی لازم جهت رنگ انجام شود. سپس توسط هوای گرم کاملا خشک خواهد شد. سیستم شستشو در انواع شستشوی غوطه وری یا پاششی قابل طراحی، ساخت، نصب و راه اندازی است.
 

کابین پاشش، سیستم بازیافت و دستگاه پاشش رنگ

در این مرحله قطعات به کابین انتقال یافته و توسط دستگاه پاش رنگ ، رنگ آمیزی می شود. رنگ اضافی در کف کابین جمع آوری می گردد و توسط سیستم بازیافت یا سایکلون بازیافت رنگ مکیده شده و ضمن خارج شدن ذرات اضافی ، رنگ خالص برای مصرف دوباره آماده می گردد.
 

کوره پخت رنگ

قطعات رنگ آمیزی شده سپس به کوره پخت رنگ انتقال یافته و رنگ در دمای حدود 200-180 درچه سانتی گراد پخته می شود. کوره پخت بخش حساس و دقیقی در واحدهای رنگ پودری بوده و بایستی در سر تا سر کوره دما یکنواخت باشد. کوره پخت در انواع کوره باکسی و یا کوره تونلی قابل طراحی، ساخت ، نصب و راه اندازی می باشد.
 

کانوایر زمینی و هوایی

جهت انتقال منظم و پیوسته قطعات به خط رنگ از خط کانوایر زمینی یا کانوایر هوایی استفاده می شود. قطعات توسط آویزهای خاص آن قطعه به کانوایر متصل شده و در طول مسیر ، حرکتی منظم و پیوسته را بوجود می آورد. در این سیستم برای رنگ آمیزی قطعات از Reciprocator و Robot می توان استفاده نمود .
 

سیستم دکورال

در سیستم دکورال شما می توانید انواع طرح ها از قبیل طرح چوب، سنگ طبیعی و طرح های گرافیکی متنوع را به صورت فیلم بر روی قطعات فلزی مانند درب ها، یراق آلات، پروفیل، آلومینیوم، ظروف تفلون و . . . انتقال دهید. این طرح ها تا عمق 40 تا 50 میکرون به داخل رنگ پودری زمینه نفوذ خواهد نمود و از ثبات مطلوبی برخوردار می باشد.

4/5 - (1 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با شرکت تکنو تجهیز
شروع چت
1
چت واتساپ
سلام وقت بخیر .
من از صفحه " چرخه رنگ پودری الکترواستاتیک " پیام میفرستم.
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟