کوره تونلی مخصوص شیر آلات بهداشتی

کوره تونلی مخصوص شیر آلات بهداشتی


کوره تونلی شیرآلات بهداشتی چه ویژگی هایی دارد؟

 
استفاده از کوره تونلی شیرآلات بهداشتی در مقایسه با سایر انواع کوره‌ رنگ (کوره‌های سنتی، هوفمن و متناوب) دارای مزایایی است که برخی از آنها را می‌توان بدین شرح برشمرد:

  • کنترل مناسب‌تر دمای کوره تونلی و یکنواختی حرارت
  • تشابه کیفی محصولات در کوره تونلی.
  • کاهش نیروی انسانی به واسطه استفاده از کوره تونلی.
  • کاهش مصرف انرژی به واسطه استفاده از کوره تونلی.
  • کاهش آثار زیان بار زیست محیطی به واسطه استفاده از کوره تونلی.

 

انواع کوره های تونلی

کوره تونلی به دو دسته کوره پخت تفلون و رنگ پودر تقسیم می شود که از جمله نمونه های کوره تونلی مورد استفاده برای پودر رنگ به موارد ذیل می توان اشاره کرد :

  • I-TYPE
  • U-TYPE
  • W-TYPE

گروه صنعتی تکنو تجهیز پیشرو در ساخت کوره تونلی و نیز انواع کوره های پخت رنگ همانند کوره تونلی و کوره باکس می باشد. به طور کلی کوره تونلی برای هماهنگی با محیط به ابزار تخلیه کننده ی گاز نیاز دارد.
 

مشخصات فنی کوره رنگ الکترواستاتیک به روش کانوایری و کوره تونلی

به صورت تونلی قطعه به همراه کانوایر از یک طرف کوره تونلی وارد شده و پس از طی حداقل 12 متر با سرعت یک متر در دقیقه طول کوره تونلی را پیموده و از طرف دیگر خارج می شود . در این فاصله قطعه به طور کامل در کوره تونلی پخته شده و آماده بهره برداری می شود.
 

مشخصات فنی کوره رنگ الکترواستاتیک به روش کانوایری U شکل

در این روش کوره تونلی به صورت U شکل ساخته می شود که قطعه همراه زنجیر وارد کوره تونلی می شود. پس از طی مسیر حداقل 6 متر طول کوره تونلی دوباره از انتهای کوره تونلی دور زده و از کنار درب ورودی کوره تونلی خارج می شود.
تفاوت این دو روش در این است :
که در روش اول سالنی با طول زیاد برای قرار دادن کوره تونلی مورد استفاده قرار می گیرد، درصورتی که در روش دوم به دلیل دور زدن قطعه در کوره تونلی نیاز به طول کمتر و عرض بیشتر داریم.
در مواقع نیاز به سرعت،جهت رنگ آمیزی تعداد بیشتری قطعه ، باید طول کوره تونلی را در هر دو روش افزایش دهیم که البته نیاز به افزایش ظرفیت مبدل حرارتی کوره تونلی نیز داریم، تا کوره تونلی حجم اضافه شده را از لحاظ گرمایش ساپورت کند.
دمای مورد نیاز جهت پخت رنگ پودری توسط کوره تونلی حدوداً 200 درجه سانتی گراد در زمان 10 الی 15 دقیقه است. دمای مناطق مختلف کوره تونلی از طریق ترموکوبل و سیستم‌های کنترل اندازه‌گیری و تنظیم می‌شود.
همچنین اتمسفر کوره تونلی نیز از نظر اکسیدی، احیایی یا خنثی بودن قابل کنترل است. البته این زمان و دما از کوره تونلی در رنگهای چکشی و چرمی متغیر است.
 

کوره تونلی و ساختار آن 

کوره تونلی یک تونل دراز و باریک است که کف آن ریل گذاری شده است و محصولات با عبور از درون کوره تونلی در معرض حرارت موجود در کوره تونلی قرار می گیرند و پخته یا زینتر می شوند.
محصولات برای عبور از کوره تونلی می بایست بر روی واگن مخصوصی چیده شوند. کوره تونلی شامل سه مرحله ی پیش گرمایش، پخت و خنک کن می باشد. در ساده ترین نوع کوره تونلی مشعل های موجود در منطقه پخت باعث گرم شدن هوای کوره تونلی می شود.
این هوا با حرکت به سمت ورودی تونل کوره تونلی (پیش گرمایش) آرام آرام حرکت خود را به واگن های این منطقه از کوره تونلی منتقل می کند و در نهایت از دودکش کوره تونلی خارج می شود.
از سوی دیگر هوای تازه از خروجی کوره تونلی وارد می شود و در مواجهه با واگن هایی که مرحله ی پخت را پشت سر گذاشته اند، آنها را خنک می کند. دمای کوره تونلی به تدریج افزایش می یابد تا به منطقه ی پخت در کوره تونلی برسد و اکسیژن لازم برای احتراق مشعل های این منطقه را فراهم نماید.
با این حال قسمتی از هوای گرم به بیرون از کوره تونلی هدایت می شود تا در خشک کن و بعضا برای تنظیم دمای هوای سالن تولید مورد استفاده قرار بگیرد. معمولا شصت درصد از طول کوره تونلی به منطقه پخت، بیست درصد از کوره تونلی به منطقه پیش گرمایش و بیست درصد از کوره تونلی به منطقه خنک کن اختصاص دارد.
 

کوره هایی که بنا به درخواست مشتری و فضای موجود طراحی می شوند با دو هدف مورد استفاده قرار می گیرند :

خشک کردن قطعات پس از شستشو و پخت رنگ توسط کوره رنگ که در دو نوع کوره تونلی و کوره باکس در دسترس می باشند. می توان کوره تونلی و کوره باکس را جزء اصلی ترین و با کیفیت ترین محصولات گروه صنعتی تکنوتچهیز نام برد.
قبل از پاشش رنگ به سطح مورد نظر باید سطح آن به طور کامل خشک شده باشد. در نتیجه قطعات پس از شستشو وارد کوره تونلی می شوند.
روش کار به این ترتیب است که قطعات پس از شستشوی اتومات وارد کوره رنگ شده سپس بعد از خشک شدن سطح به طور کامل و پاشش رنگ بر سطح قطعه ی مورد نظر برای بار دوم وارد کوره رنگ شده و آماده پخت رنگ خواهد شد.
 

شستشو قطعه برای پخت در کوره 

لازم به ذکر است که برای شستشو و پخت از یک کوره مشترک با دمای متفاوت برای هر یک از مراحل استفاده می شود. شرکت تکنو تجهیز با داشتن متخصصین و تکنسین های مجرب قادر به ساختن تعداد زیادی از این قبیل کوره رنگ می باشد.
پس از پاشش الکترواستاتیکی رنگ پودری ، در کوره تونلی قطعات به منظور ذوب و پخت رنگ وارد کوره پخت می شوند. از آنجایی که انواع متفاوت رنگ پودری دمای خاصی برای سیال شدن دارند لازم است که میزان دما به طور پیوسته کنترل شود. در دمای معینی است که پودرها از یک طرف به سطح قطعه و از طرف دیگر به ذرات مجاور خود می چسبند.
گرمایی که توسط کوره رنگ که از جمله کوره تونلی و باکس است به سطح داده می شود باید یکنواخت باشد تا بتوانیم به سطح یکنواختی دست یابیم.در نتیجه برای رسیدن به شرایط و محصولات ایده ال باید گردش هوای گرم به طور پیوسته در کوره تونلی تحت کنترل باشد.
کوره های پخت رنگ در ابعاد و اشکال مختلف نسبت به حجم و تیراژ قطعه ساخته می شود؛ کوره پخت رنگ به صورت کوره باکسی ، کوره تونلی و کوره یو شکل ساخته می‌شود .
 

پخت رنگ در کوره رنگ

بعد از زیر سازی و تمیز کاری، پخت رنگ بعنوان اصلی ترین عامل رسیدن به پوشش و خواص مورد نظر قابل ذکر می باشد در واقع پخت ناقص ( از نظر زمان یا دما) روی پوشش نهایی تاثیر نامطلوبی می گذارد.

  • دمای پخت پایین یا زمان اقامت کم در کوره نامناسب باعث ضعیف شدن مقاومت های مکانیکی و شیمیایی رنگ و ظاهر نامطلوب آن می شود.
  • پخت با دمای بالا و زمان بیشتر از حد استاندارد باعث مات شدن رنگهای براق و تغییر رنگ پوشش های پودری می شود.
  • یک پوشش استاندارد می تواند یک سطح سخت، براق، انعطاف پذیر و بسته به نوع رزین بکاررفته، مقاومت در برابر خوردگی را ایجاد نماید.
  • کوره پخت با زمان تقریبی 30-26 min و حرارت حداکثر تا 250 درجه سانتی گراد قابلیت پخت منظم مطابق منحنی پخت انواع رنگ های پودر و مایع را دارا می باشد.
  • کوره تونلی در دماهای مختلف قابلیت خشک کردن و دفع حلال از رنگ و نیز پلیمریزاسیون رزین رنگهای سنتزی را دارد.
  • حرارت کوره تونلی توسط دستگاه هیتر حرارتی ( شامل مشعل و نتیلاتور زمینی ) تامین می گردد.
  • کنترل و تنظیم حرارت کوره تونلی توسط دو دستگاه ترموستات الکترونیک قابل تنظیم و کنترل است.
  • جهت جلوگیری از خروج هوای داخل کوره تونلی از دو دستگاه پرده هوایی استفاده می گردد.
  • کوره تونلی یکی از کوره‌های مورد استفاده در صنعت است. اولین کوره تونلی در سال ۱۷۵۱ توسطی فردی به نام وینسنز ابداع شد .کوره تونلی در گروه کوره‌ تونلی پیوسته یا مداوم قرار دارد. در کوره تونلی، محصولات متحرک و آتش ثابت است.

 

امتیاز شما به این مطلب

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با شرکت تکنو تجهیز
شروع چت
1
چت واتساپ
سلام وقت بخیر .
من از صفحه " کوره تونلی شیرآلات بهداشتی " پیام میفرستم.
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟