دسته بندی رنگ ها و پوشش های پودری از نظر پایه مواد اولیه

دسته بندی رنگ ها و پوشش های پودری از نظر پایه مواد اولیه


دسته بندی پوشش های پودری از نظر پایه مواد اولیه

 

رنگهای اپوکسی

رنگ های اپوکسی و موارد مصرف آنهااین گروه از رنگ ها دارای مقاومت عالی در مقابل انواع مواد شیمیایی (اسید، سود، نمک و حلال)، خواص مکانیکی (ضربه و خمش) و سایش و خوردگی هستند. در صورت استفاده صحیح توسط مصرف کننده، سطحی بسیار زیبا و با مقاومت شیمیایی بسیار خوب ایجاد می کنند.
انعطاف پذیری و قدرت چسبندگی بالایی دارند و مقاومت زنگ زدگی نیز از دیگر خواص رنگ های اپوکسی می باشد. در برابر شرایط جوی به هیچ وجه مقاوم نبوده و در مقابل نور خورشید پس از مدت کوتاهی براقیت خود را از دست داده و تغییر رنگ می دهند. پس از آن نیز بر اثر پدیده گچی شدن از روی قطعه جدا خواهند شد.
 
رنگ های اپوکسی و موارد مصرف آنها
جهت پوشش قطعاتی که در محیط هایی با فرسایش و خوردگی بالایی مورد استفاده قرار می گیرند مناسب می باشد. مانند ماشین آلات و لوله های صنعتی، قطعات الکتریکی برای عایق سازی آرماتور، تجهیزات پزشکی و بیمارستانی، لوازم خانگی دکوری، قطعات ماشین آلات و خودرو.
 

رنگهای اپوکسی- پلی استر

رتگ ها و پوشش های اپوکسی پلی استر مخصوص چوب و مبلمانپوششهای پودری اپوکسی- پلی استر (هیبریدی) مناسب برای مصارف داخلی می باشند و از لحاظ قیمت بسیار مناسب تر از اپوکسی هستند.
رنگ  های پودری اپوکسی- پلی استر درکنار زیبایی ظاهری از خواص شیمیایی و مکانیکی خوبی نیز برخوردارند. سطح عالی، خواص مکانیکی و شیمیایی ایده آل، طیف های متنوع، براقیتهای مختلف از مهمترین شاخصه های این رنگ هاست و به همین دلیل پرمصرفترین رنگ پودری در سطح دنیا هستند.
این گروه مشابه گروه اپوکسی می باشند با این تفاوت که چون دارای رزین پلی استر می باشند در مقابل رنگ پریدگی و شرایط جوی بسیار مقاوم اما در مقابل اشعه خورشید حساس هستند و مناسب برای مصرف داخلی می باشند.
 
موارد مصرف رنگهای اپوکسی- پلی استر
لوازم خانگی، قطعات خوردو (که در مقابل نور خورشید استفاده نمی شوند)، مبلمان اداری و تجهیزات مدارس، قطعات الکتریکی و تابلوهای داخلی، قفسه بندی.
 

رنگهای پلی استر

پوششهای پودری پلی استر بسیار شبیه به گروه اپوکسی- پلی استر می باشند با این تفاوت که دارای مقاومت بسیار خوبی در مقابل نور خورشید بوده و برای محصولاتی که در محیط بیرون و فضای باز هستند مناسب می باشند (هر چند برای محصولات فضای داخل نیز قابلیت مصرف دارند ).
 
مقاومت در برابر مواد شیمیایی
انواع رنگ پودری پلی استر در مقابل طیف وسیعی از حلالها و مواد شیمیایی مقاوم می باشند و مقاومت در برابر مواد شیمیایی متناسب با شرایط استفاده محصول نهایی است و می بایست پیش از استفاده در نظر گرفته شود.
 
کاربرد و موارد مصرف رنگ های پلی استر

پروفیل های آلومینیومی، درب و پنجره های فلزی، مبلمان شهری و فضای آزاد، لوازم رورنگ ها و پوشش های پلی اورتان برای رنگ آمیز چوبشنایی در فضای آزاد، سازه های ساختمانی، تابلوها و علائم ترافیکی، لوازم خانگی و قطعات خودرویی که در حین استفاده در معرض نور خورشید می باشند. (مانند کولر و تیغه برف پاک کن ماشین).
 

رنگهای پلی اورتان

رنگهای پلی اورتان به دلیل ظاهر زیبا، یکدست و صاف و دارا بودن خواص مکانیکی عالی به همراه خواص شیمیایی ایده آل در سالهای اخیر مورد توجه صنایع قرار گرفته اند. این گروه از رنگ ها در برابر اشعه ماورا بنفش خورشید ، رطوبت و زنگ زدگی مقاوم بوده و برای محصولات مستقر در فضای باز بسیار مناسب می باشد.
 

موارد مصرف رنگ های پلی اورتان

ماشین آلات کشاورزی، نرده های آهنی، مبلمان شهری و لوازم روشنایی فضای باز، تابلوهای ترافیکی و پروفیل های آلومنیومی.

4/5 - (3 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با شرکت تکنو تجهیز
شروع چت
1
چت واتساپ
سلام وقت بخیر .
من از صفحه " گروه بندی رنگ های پودری " پیام میفرستم.
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟