گان پاشش رنگ پودری الکترواستاتیک

گان پاشش رنگ پودری الکترواستاتیک


گان های پاشش رنگ پودری

گان یا تفنگ پاشش رنگ پودری الکترواستاتیک گما gemaدر این مقاله با انواع گان پاشش رنگ پودری الکترواستاتیک(پیستوله رنگ پودری)، سیستم های پاشش رنگ، نازل ها و همینطور نحوه ی انتخاب بهترین و مناسب ترین سیستم برای مصارف مورد نظر خود و عوامل موثر در انتخاب آشنا می شوید.
همانطور که می دانید رنگ پودری از دهه 1950وجود داشته و مورد استفاده قرار می گرفته است ، امروزه صنعت رنگ پودری رشد چشم گیری کرده و تبدیل به یکی از متداول ترین روش ها و تکنیک های پوشش در صنایع مختلف گردیده است. جهت رنگرزی قطعات از دستگاه رنگ پاش پودری استفاده میشود.
رنگ پودری از مقرون به صرفه ترین، با دوام ترین و با کیفیت ترین پوشش های موجود در بازار امروزه محسوب می شود.
صنایع اتومبیل سازی، ابزار سازی، دکوراسیون، صنایع کشاورزی و دیگر صنایع از منافع و مزایای رنگ پودری و استفاده از آن برای پوشش محصولات مختلف بهره برده اند.

فرآیندهای دستگاه پاشش رنگ پودری

در زمینه پاشش رنگ پودری دو فرآیند عمده مد نظر قرار می گیرند: بستر فلودایزینگ و روش های پاشش اسپری.
در بستر فلودایزینگ، قطعات حرارت دیده را می توان مستقیما در وان حاوی رنگ پودری مایع شده فرو برد و یا آن ها را از میان ابری از رنگ پودری که توسط انرژی الکتریکی باردار شده است، رد کرد.
تکنیک های پاشش اسپری رنگ پودری را می توان به بخش های مختلفی از جمله گان های کرونا، گان های ترایبو، گان های اسپری با شعله، Corona Bells و دیسک های ترایبو تقسیم بندی نمود.
عملکرد گان های پاشش الکترواستاتیک رنگ پودری شامل شکل دهی و هدایت جریان پودر رنگ، کنترل و تنظیم سایز و ابعاد الگوی پاشش، تنظیم شکل و فشار پاشش پودر رنگ، افزودن بار الکترواستاتیک به پودر رنگ در حال پاشش و کنترل پاشش پودر رنگ بر روی سطح قطعه می باشد.

گان پاشش دستی در مقایسه با گان اتوماتیک

گان پاشش رنگ پودری قابل حملگان پاشش رنگ پودری دستی را می توان در فرآیند های پاشش جزئی و یا فرایند هایی که نیاز به گان اتوماتیک ندارند استفاده نمود.
همچنین می توان از گان پاشش رنگ دستی در پوشش دهی قطعات پیچیده و یا نقاطی از قطعات که دسترسی به آن ها مشکل است استفاده نمود.
از آنجائیکه اپراتوری که عملیات پاشش را بصورت دستی انجام می دهد، برای مدتی طولانی از گان دستی استفاده می کند، انعطاف پذیری، وزن، کارآیی و طول عمر گان اهمیت بسیاری دارد.
گان رنگ دستی، معمولا برای خطوط رنگ با تیراژ کم مورد استفاده قرار می گیرند و این در حالی است که گان پاشش رنک اتوماتیک برای خطوط اعمال رنگ با تیراژ بالا مناسب می باشند. قیمت گان رنگ پاش پودری اتوماتیک بیشتر از نوع دستی آن است.

 گان پاشش رنگ اتوماتیک و مزایای استفاده از آن

استفاده از گان رنگ اتوماتیک می تواند کارآیی انتقال پودر رنگ را افزایش داده و میزان هدر رفتن رنگ پودری را کاهش می دهد، اما با این حال این سیستم هزینه بالاتری نسبت به سیستم های دستی در بر خواهد داشت.
گان های اتوماتیک بدون توجه به اینکه آیا قطعه ای وجود دارد یا خیر عمل پاشش را انجام می دهند. بنابراین جهت کسب حداکثر کارآیی از این سیستم، بارگذاری قطعات بصورت فشرده بر روی کانوایر لازم و ضروری است.
البته می توان با رنگ پاش پودری دیجیتال از سیستم های راه اندازی نیز در مورد گان های اتوماتیک استفاده نمود. این سیستم جهت مشخص کردن اینکه آیا قطعه ای برای پاشش موجود می باشد یا خیر، از چشم های الکتریکی و یا پرده های نوری استفاده می کنند و می توانند گان ها را روشن و خاموش کنند.
سیستم های راه اندازی می توانند در هنگام خرید یک سیستم اتوماتیک تا 25 درصد افزایش هزینه در بر داشته باشند. همچنین سیستم های اتوماتیک کاملا خودکار و خود تنظیم گر نمی باشند و جهت تامین برق، پاسخگویی و رسیدگی به اخطار ها و کنترل و مدیریت تجهیزات به اپراتور نیاز دارند.
بنابراین باید در هنگام تصمیم گیری برای خرید این گونه سیستم ها هزینه ها را مد نظر قرار داد.

 

 

قیمت گان رنگ پاش پودری

فروش دستگاه پاشش رنگ پودری گما و استعلام قیمت گان رنگ پاش پودری و دستگاه رنگپاش پودری را با تماس با کارشناسان شرکت تکنو تجهیز مطلع شوید.

4.7/5 - (3 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با شرکت تکنو تجهیز
شروع چت
1
چت واتساپ
سلام وقت بخیر .
من از صفحه " دستگاه پاشش رنگ پودری (قیمت فروش گان یا تفنگی) " پیام میفرستم.
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟