رطوبت گیر پمپ باد - تله آبگیر کمپرسور باد

تله آبگیر کمپرسور باد


رطوبت گیر کمپرسور باد یا واتر تراپ یا تله آبگیر بعد از کمپرسور نصب می گردد. ذرات آب خروجی از کمپرسور را جذب کرده و از ورود این ذرات به مخزن جلوگیری می کند. جذب قطرات درشت آب و روغن تا 20 میکرون که در هوای خروجی از کمپرسورها وجود دارد که شباهت به تله بخار دارد.
در واقع هوای تولید شده زمان ورود به تله آبگیر در مسیر سانتریفیوژ نیروی گریز از مرکز و چرخش قرار می گیرد. قطرات ته نشین شده در انتهای استوانه تله آبگیر جمع می شوند. به صورت اتوماتیک یا دستی تخیله می گردد. تله آبگیر باعث طولانی شدن عمر شیرآلات و تجهیزات پنوماتیک شده و هوای مصرفی با کیفیت در تولید را ایجاد می کند.

 

جهت خرید فیلتر رطوبت گیر پمپ باد با قیمت مناسب با کارشناسان شرکت تکنوتجهیز تماس بگیرید. 02155266002

رطوبت گیر کمپرسور باد و تله آبگیر پمپ هوا

ساخت رطوبت گیر پمپ باد در کارخانه انجام میشود. با توجه به گسترش استفاده از کمپرسور هوای فشرده (پیستونی و اسکرو)، به منظور بالا بردن کیفیت هوای تولید شده و حذف بخار آب و ذرات روغن موجود به وسیله کمپرسور هوای فشرده، از فیلتر تله آبگیر کمپرسور (Water Separator) استفاده می شود.

فیلتر رطوبت گیر کمپرسور باد یا تله آبگیر

تله آبگیر و مزایای استفاده از آن ( Water Trap )

  • جذب قطرات درشت آب و روغن تا 20 الی 30 درصد به صورت سانتریفیوژی.
  • بالاتر بردن کیفیت هوای ورودی به سیستم.
  • کاهش خوردگی حاصل از آب در مخزن هوای فشرده و خطوط لوله کشی.
  • کاهش خوردگی در قطعات و تجهیزات پنوماتیکی و افزایش طول عمر آنها.
  • طولانی‌تر شدن زمان مابین دو تعویض فیلتر المنت‌ها و مواد جاذب درون برج‌های خشک‌کن.
  • افزایش کیفیت محصول و راندمان تولید با استفاده از فیلتر رطوبت گیر کمپرسور هوا.

چرا باید از تله آبگیر یا رطوبت گیر کمپرسور باید استفاده نمود؟

  • قطرات بزرگ آب و روغن را به میزان ۲۰ میکرون به شیوه سانتریفیوژی جذب می کند.
  • تله آبگیر طبق استانداردهای جهانی ساخته می شود و از قابلیت اطمینان بالایی برخوردار است.
  • از آنجایی که داخل تله آبگیر یک پوشش خاصی هست این پوشش داخلی موجب می شود که خوردگی احتمالی بوجود نیاید.
  • با نصب تله آبگیر ، کیفیت هوای فشرده تولید شده بسیار بهتر از قبل می شود.

فروش تله آبگیر کمپرسور باد یا واتر تراپ

شرکت صنعتی تکنو تجهیز، تامین کننده انواع تله آبگیر یا رطوبت گیر کمپرسور باد می باشد. جهت خرید این محصول و استعلام قیمت رطوبت گیر پمپ باد با همکاران ما در واحد فروش تماس حاصل نمایید.

 

تله آبگیر یا رطوبت گیر چیست؟

 هوا تركیبی از گازهای بی رنگ، بی بو و بی مزه مثل اكسیژن و نیتروژن می باشد. به صورت طبیعی با ناخالصی هایی مثل گرد و غبار و نمك آلوده می شود. بخار آب نیز یكی دیگر از ناخالصی های موجود در هوا می باشد. این ناخالصی ها نقش موثری در كیفیت هوای فشرده دارند.
هنگامی که هوا فشرده سازی می شود، غلظت ناخالصی ها و بخار آب موجود در آن افزایش می یابد. اگر این ناخالصی ها در سیستم باقی بماند خسارت زیادی به تجهیزات هوای فشرده و محصول تولیده شده وارد خواهد كرد.
فیلترهای موجود در سیستم هوای فشرده، روغن و گرد و غبار موجود را از بین می برند و خشك كن ها (درایر) بخار آب موجود در هوای فشرده شده را قبل از رسیدن به مرحله استفاده از بین می برند. بنابراین فيلترهای هوای فشرده امروزه نقش مهمی در تجهيزات تصفيه و فرآوری هوا دارند و فقط تعداد كمی از سيستم های هوای فشرده می توانند بدون فيلتر مناسب به كار خود ادامه دهند.
 

قیمت رطوبت گیر و خرید فیلتر هوا کمپرسور

خرید واحد مراقبت هوا

برای استفاده از تفنگی باد یا دیگر ابزارهای بادی و پنوماتیک مانند بکس بادی و جغجغه بادی نیاز به کمپرسور هوا است که نیروی مورد نیاز برای راه اندازی این ابزارها را تامین نماید و البته برای طول عمر بیشتر و جلوگیری از رسیدن آسیب به ابزارهای بادی نیاز به واحد مراقبت روی کمپرسور باد است که رطوبت هوای فشرده را تصفیه کرده و اگر روغن یا نا خالصی همراه با باد از مخزن پمپ باد خارج شده است در واحد مراقبت گرفته شده و باد تمیز و عاری از هر ناخالصی و با فشار مناسب برای راه اندازی ابزار بادی به ابزار متصل شود.

 

روش کار تله آبگیر

استانداردهای امروزی در پروسه توليد بهترين كيفيت هوا را می طلبد و چون قطعات با تلرانس های دقيق ساخته می شوند آلودگی درسيستم آنها مجاز نمی باشد.
روش کارکرد تله آبگیر بر اساس جدایش وزنی در اثر دوران (حرکت سیکلونی) می باشد که در صورت استفاده از تله آبگیر با راندمان بالا عملا تا 90٪ قطرات آب موجود در خط را حذف کرد. به عبارتی، برای حذف قطرات درشت آب بعد از مخزن کمپرسور تله آبگیر نصب می شود. رطوبت گیر بر اثر فرایند گریز از مرکز قطرات درشت آب را از هوای کمپرسور جدا می کند.
هنگام ورود هوا به تله آبگیر ، هوا با یک سری پره فرفره ای شکل برخورد می کند و بر اثر برخورد با این پره هوا ، هوا یک مسیر چرخشی و گردابی را داخل هوزینگ تله آبگیر می پیماید. در اثر این حرکت گردشی و نیروی گریز از مرکز قطرات درشت آب از هوا جدا می شوند.


تله آبگیر یا واتر تراپ یا فیلتر رطوبت گیر هوا و کاربردهای آن

بخار آب موجود در هوای محيط وارد دستگاه ها كمپرسور می شود و با بالا رفتن فشار هوا ، بخار موجود در هوا كندانس شده و به آب تبديل مي شود.
اين رطوبت در هوای گرم به نسبت هوای سرد بيشتر است و هيچ راهی براي جلوگيری از ورود آن به داخل كمپرسور وجود ندارد. با تغيير دما و فشار رطوبت موجود در هوا نيز تغيير خواهد كرد، با بالا رفتن فشار هوا دمای آن نيز بالا می رود و اين گرما باعث می شود كه رطوبت به صورت موقت در هوا باقی بماند تا زمانی كه جريان هوا از كمپرسور خارج شده و به تله آبگير برسد.
كار تله آبگير جداسازی رطوبت از هوای فشرده است. هوا پس از ورود به داخل تله آبگير به حالت گريز از مركز در می آيد و در اين حالت رطوبت از هوا جدا شده و به پايين سرازير شده و توسط تخليه اتوماتيك از تله آبگير خارج می شود و هوا در سيستم باقی می ماند و از وسط تله آبگير به مسير خود ادامه می دهد.

کارایی تله آبگیر

  • تله آبگیر حداکثر ۳۰ % از آب موجود در هوا را می گیرد.
  • بیشترین بخش آبی که در لوله ها ایجاد می شود ناشی از بخارات آب حل شده در هوا می باشد که بعد از ورود به خط لوله و خنک شدن در این مسیر به قطرات آب تبدیل می شوند.
  • برای حذف کامل رطوبت می بایست بعد از تله آبگیر ، دستگاه خشک کن ( درایر ) نصب شود.

ویژگی های تله آبگیر تکنو تجهیز

  • جنس آنها از آلومینیوم بوده و از زنگ زدگی و پوسیدگی جلوگیری می كند.
  • این نوع تله آبگیر با طراحی مناسب افت فشار را به حداقل می رساند.
  • وزن كم تله آبگیر باعث سهولت در نصب آن می شود.
  • طراحی و ساخت مطابق با استانداردهای جهانی انجام شده است.
  • دارای پوشش داخلی جهت جلوگیری از خوردگی می باشد.
  • جذب قطرات درشت آب و روغن تا 20 میکرون بصورت سانتریفیوژی می باشد.
  • تله آبگیر دارای تخلیه اتوماتیك می باشد كه باعث تخلیه شدن رطوبت به جا مانده از هوای فشرده می شود.
  • استفاده از متریال با كیفیت بسیار بالا ، عمر این دستگاه را به نسبت دستگاه های مشابه دیگر بسیار بالا و مفید كرده است.

 

با کارشناسان تکنو تجهیز مشورت نمایید و بهترین رطوبت گیر کمپرسور را  با قیمت مناسب تهیه نمایید. 02155266002

 

 

قیمت رطوبت گیر پمپ باد

قیمت رطوبت گیر ها با توجه به تعدد مارک ها و قطعات مختلف متفاوت است. میتوانید جهت استعلام قیمت و خرید رطوبتگیر با کارشناسان تکنو تجهیز تماس بگیرید.  تکنو تجهیز ارائه کننده بهترین رطوبت گیرهای کمپرسور هوا با قیمت مناسب میباشد.

بهترین رطوبت گیر کمپرسور

رطوبت گیر رونیکس، سوماک، واحد مراقبت هازت و محک از بهترین مارک های واحد مراقبت هوا هستند. کارشناسان تکنو تجهیز با تشریح کامل ویژگی هر یک از این محصولات ، شما را برای خرید بهترین دستگاه راهنمایی خواهند کرد. شما میتوانید بر اساس نیاز و بودجه خود اقدام به خریداری بهترین جاذب رطوبت پمپ باد نمایید.
 

4.4/5 - (5 امتیاز)

1 دیدگاه

  • رطوبت گیر کمپرسور باد برای جلوگیری از ورود ذرات سنگین و درشت به سیستم کمپرسور جلوگیری میکند و از قطعات و تجهیزات کمپرسور محافظت میکند. این قطعه یکی از مهم ترین قطعات سیستم کمپرسور و تجهیزات نگهداری آن است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با شرکت تکنو تجهیز
شروع چت
1
چت واتساپ
سلام وقت بخیر .
من از صفحه " فیلتر رطوبت گیر پمپ باد و کمپرسور " پیام میفرستم.
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟