کابین رنگ کوره ای خودرو و ویژگی های آن

کابین رنگ کوره ای خودرو و ویژگی های آن


دستگاه اتاق رنگ کوره ای خودرو چیست

برای رنگ نمودن بدنه خودرو با بهترین کیفیت نیاز به یک محیط کاری مناسب می باشد که بدور از هرگونه آلودگی باشد. ضمن آنکه برای دور شدن ذرات اضافی رنگ که بر اثر پاشش رنگهای مایع بصورت دستی یا اتوماتیک و فیلتر کردن آنها و همچنین پخت یکنواخت و یک دست رنگ بدنه خودرو در مراکز تعمیرگاهی و صافکاری و نقاشی های مدرن و یا سالن مونتاژ خودرو، نیاز به کابین یا اتاق رنگ و پخت دو منظوره می باشد.
با استفاده از کابین یا اتاق رنگ و پخت دو منظوره که به اتاق رنگ کوره ای نیز معروف است علاوه بر دور کردن ذرات مزاحم رنگ از محیط کار تعمیرگاهی یا صافکاری و نقاشی خودرو ، یک محیط و فضای مناسب جهت استقرار و کار نقاش یا کاربر فراهم خواهد شد. هوای خروجی از سیستم تا حد مورد قبولی از نظر مقدار و میزان ذرات و غبار فیلتر شده خواهد بود و کیفیت هوای خروجی سیستم تقریبا با شرایط زیست محیطی مطابقت خواهد داشت.

کاربرد اتاق یا کابین پخت رنگ خودرو

اتاق رنگ کوره ای یا کابین پخت رنگ خودروپیشرفت تکنولوژی در صنعت رنگ خودروها و استانداردهای سختگیرانه ای که شرکت های خودروسازی روز دنیا وضع می کنند سبب افزایش کیفیت رنگ اتومبیل های تولید شده است.
همچنین تمایل مالکان خودورها به کیفیت بهتر رنگ بدنه خودرو دلیل اصلی برای استفاده تعمیرگاه های مجهز به خدمات صافکاری و نقاشی و نمایندگی های مجاز خدمات پس از فروش خودروها از اتاق رنگ خودرو می باشد. تا با خرید و نصب اتاق رنگ با کیفیت و مطابق با استاندارهای روز بتوانند بهترین سرویس را به مشتریان خود ارائه نمایند.
به همین دلیل خریداران اتاق رنگ خودرو که همان مالکان تعمیرگاه ها هستند باید قبل از اقدام به خرید و سرمایه گذاری مورد نیاز بررسی های لازم و دقیق را نسبت به محصولات موجود در بازار انجام دهند. همچنین بهترین و مناسبترین انتخاب را از نظر قیمت اتاق رنگ خودرو و کارایی آن انجام دهند.

مزایای استفاده از اتاق رنگ و پخت خودرو

  • کاهش مواد مصرفی از جمله رنگ مورد استفاده بدنه خودرو
  • کیفیت بالا و مورد قبول رنگ آمیزی خودرو و ماشین
  • افزایش نرخ تولید مخصوصا در سالن های مونتاژ
  • کمک به حفظ و مراقبت از محیط زیست
  • ایجاد محیط کاری بدون هرگونه آلودگی
  • چرخش کامل هوا در فاز پخت رنگ خودرو
  • مصرف انرژی پایین
  • قابلیت ﻓﻴﻠﺘﺮ ﻧﻤﻮﺩﻥ هرگونه آلودگی
  • ﭘﺨﺖ ﻳﻜﻨﻮﺍﺧﺖ ﻭ ﻳﻚ ﺩﺳﺖ ﺩﺭ ﺳﺎﻟﻦ ﻫﺎﻯ ﻣﻮﻧﺘﺎژ ﻭ ﻣﺮﺍﻛﺰ ﺗﻌﻤﻴﺮﮔﺎﻫﻰ

 

روش کار اتاق رنگ خودرو یا کوره پخت رنگ خودرو

اتاق رنگ و خشک کردن خودرو مکان یا کابینی است که در آن خودرو یا ماشین با تفنگ پاشش رنگ نقاشی می شود. کابین یا اتاق اسپری رنگ خودرو دارای کانال هوایی است که تحت فشار کم کار می کند. تا هوای کابین را پاک کند تا از پاک بودن محیط کار اطمینان حاصل گردد.
فرآیند خشک کردن و پخت رنگ خودرو هم در آن صورت می گیرد که هوای داخل کابین در مدت زمان خشک شدن و پخت رنگ بطور سریع و کامل گرم می شود. در طول مرحله نقاشی هوا از خارج تأسیسات از طریق سیستم فیلتر سقفی بدست می آید. سپس هوا از طریق کانال هوا که در کف قرار دارد استخراج می شود، تا ذرات رنگ و هرگونه آلودگی دیگر توسط فیلترها گرفته شوند.
این امر باعث می شود هوای تمیز به محیط بازگردد و در مرحله خشک کردن رنگ، هوا تا دمای انتخاب شده گرم شود و 90٪ از هوای گرم برای حداکثر بهره وری مجدد استفاده شود.

دلایل استفاده از اتاق رنگ خودرو

  • محدود کردن مواد خطرناک در یک محیط کنترل شده محدود
  • جلوگیری از خطر آتش سوزی یا انفجار در هنگام اسپری کردن رنگ
  • کنترل مخلوط شدن هوا و سوخت به منظور جلوگیری ار مخلوط شدن مواد قابل اشتغال
  • فراهم کردن محیطی تمیز که برای نقاشی اتومبیل مورد استفاده قرار گیرد

 

اتاق پخت رنگ اتومبیل چگونه کار می کند
مرحله نقاشی بدنه خودرو

هوای تازه از بیرون وارد اتاق رنگ می شود. سپس برای اطمینان از نبود هرگونه ناخالصی فیلتر می گردد. در مرحله بعد هوا در صورت لزوم تا دمای دلخواه و مورد نیاز گرم می شود که به درجه حرارت بیرون هم بستگی دارد.
سپس هوای گرم از طریق فیلتر دیگری از سقف وارد اتاق رنگ می گردد. فن اگزور هوا را به سمت پایین می کشد و هوای در حال مکش ذرات اضافی را جمع می نماید. مجاری هوا را بطور مساوی در اتاق توزیع می کنند تا زا نقاط مرده جلوگیری شود.
ذرات رنگ توسط فیلتر کف جمع شده و در مرحله بعد از طریق فیلتر دیگری نیز عبور می کند تا قبل از خارج شدن اطمینان حاصل گردد که به اندازه کافی تمیز است.

مرحله پخت رنگ یا خشک کردن

در طول مرحله خشک کردن فقط پنکه هوای تازه کار می کند تا بتواند انرژی ایمن هوای گرم را دوباره بازیافت کند. دمپر هوای تازه اجازه ورود 10٪ از هوای تازه را می دهد تا هوای تازه با 90٪ هوای گرم مخلوط گردد.
فشار ایجاد شده باعث می شود مقداری از هوای اضافی از طریق واحد اگزوز باز شده خارج شود. سپس هوای گرم دوباره به واحد هوای تازه منتقل می شود تا با 10٪ هوای تازه مخلوط شود و دوباره گرم شود.

تولید کابین رنگ خودرو

گروه صنعتی تکنو تجهیز، سازنده و تولید کننده انواع اتاق کوره رنگ خودرو می باشد. این گروه آمادگی دارد با شرکت های خودروسازی در زمینه تولید نصب و راه اندازی کوره های پخت رنگ ماشین همکاری نماید. جهت اطلاع از جزئیات اتاق کوره رنگ خودرو، با همکاران ما در واحد فنی تماس حاصل نمایید.

5/5 - (1 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با شرکت تکنو تجهیز
شروع چت
1
چت واتساپ
سلام وقت بخیر .
من از صفحه " کابین رنگ کوره ای خودرو و ویژگی های آن " پیام میفرستم.
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟