مزایای اقتصادی رنگ ها و پوشش های پودری فواید اقتصادی پوشش های پودری

مزایای اقتصادی رنگ ها و پوشش های پودری فواید اقتصادی پوشش های پودری


پوشش های پودری چه نتایج اقتصادی دارند؟

 
صرفه جویی در هزینه نیروی كاری در پوشش های پودری بستگی به نیازهای مصرف كننده خاص دارد در هر حال صرفه جویی ها در هزینه های نیروی كار میزان مشخصی می باشند كه باید مورد توجه قرار گیرند.
هنگامی که پودر به دستگاه پاشش منتقل می شود آماده مصرف خواهد بود و قبل از مصرف پودر هیچگونه نیازی به مخلوط كردن آن با حلال یا كاتالیست نخواهد بود در حالیكه این امر برای بعضی از رنگهای مایع نیاز است. مادامی كه فرآیند اعمال پودر انجام می شود بر عكس رنگ های مایع هیچگونه نیازی به كنترل پارامترهای بحرانی پاشش پودر از قبیل ویسكوزیته نمی باشد.
نتایج اقتصادی ناشی از كارایی های بالای بهره برداری ، متعدد و گوناگون می باشند و بستگی به نوع بهره برداری دارند .
 

نتایج اقتصادی حاصل از احیاء رنگ های پودری

از آنجاییكه پودرهای كه اسپری شده اند و بر روی قطعه نچسبیده اند و داخل اتاقك رنگ ریخته شده اند قابل احیا شدن می باشند بنابراین در این سیستم مصرف مواد پودری 95 تا 98 درصد می باشد. بوسیله مقایسه كردن مشخص می شود كه راندمان بهره برداری از مواد در سیستم اسپری رنگ مایع حدود 20 تا 90 درصد و در سیستم پوشش دادن الكتریكی حدود 98 تا 99 درصد می باشد.
 

کاهش نیروی کار و نتایج اقتصادی از آن

استفاده از رنگ پودری و فواید اقتصادی آن
همچنین كاهش نیروی كار و انرژی ، راندمان بالای بهره برداری از سیستم و ایمنی محیط كار از نتایج پوشش های پودری می باشند كه بسیاری از مصرف كنندگان را بیشتر و بیشتر به خود جذب كرده است در هر یك از این زمینه ها ما می توانیم صرفه جویی زیادی را در هزینه ها مشاهده كنیم.
از آنجایی كه پودر باعث كم شدن معایبی مثل ریزش رنگ حركت كردن رنگ و سینه دادن رنگ می شود بنابراین مشخصاً میزان بازگرداندن قطعه پوشش داده شده كمتری را خواهیم داشت . اگر بخاطر بد اسپری كردن پودر رنگ بعضی قسمت های قطعه پوشش داده نشود قبل از عمل پخت می توان به آسانی با تفنگ بادپاش و با دمیدن باد بطرف قطعه آنرا تمیز كرده و دوباره پوشش داد.
در مجموع از آنجائیكه پوشش های پودری در یك سیكل پخت ، پخت كاملی را ایجاد می كنند و معمولاً نسبت به رنگ های مایع مقاومتر می باشند، بنابراین در طول عملیات جابجایی و جمع آوری و بسته بندی كردن قطعات خسارت كمتری به قطعه وارد می شود این نتایج نیاز به مرمت و تعمیر قطعه رنگ شده را كاهش می دهد و در مقابل میزان برگشت قطعه رنگ شده كمتر می شود.
در نهایت ، میزان فضای مورد نیاز برای ذخیره سازی پودر و فضای اشغال شده به وسیله خود سیستم پوشش پودری در اغلب حالات كمتر از فضای مورد نیاز برای یك سیستم پوششی مایع مساوی با آن می باشد این مساله فضای در دسترس دستگاه را برای مورد استفاده قراردادن بسیار كارا و سودمند می سازد.
 

پوشش های پودری فاقد حلال و نتایج اقتصادی و زیست محیطی ناشی از آن :

از آنجاییكه هیچگونه حلالی در پوشش پودری موجود نمی باشد و حال آنكه حدود 70% از حلال های گوناگون در پوشش های تبدیلی مصرف می شوند بنابراین پوشش پودری می تواند خط پوششی تمیزی را بهمراه داشته باشد.
بدلیل اینكه مراجع قانونگذاری و زیست محیطی میزان حلال قابل انتشار را محدود كرده اند بسیاری از استفاده كنندگان از سیستم های پوشش های مایع باید تجهیزات پر هزینه سوزاننده را نصب كنند تا بدین ترتیب حلال های انتشار یافته را بسوزانند در اغلب حالات یك حلال فقط به هزینه رنگ می افزاید و از خواص پوشش پخت شده می كاهد دیگر فاكتور های زیست محیطی مشخص عبارتند از زیاد شدن زحمت و دردسر و هزینه مصرف ضایعات خطرناك تولید شده بخاطر اعمال پوشش مایع.
 

نوع دستگاه و نتایج اقتصادی حاصل از آن :

توجه به نتایج اقتصادی پوشش های پودری با دستگاه مرتبط می باشد از آنجائی كه هیچگونه حلالی در پوشش پودری موجود نمی باشد ، خطر آتش سوزی و حق بیمه دستگاه بطور قابل ملاحظه ای كاهش می یابد.
در مجموع هر گونه پودر ریخته شده به خارج از اتاقك پاشش پودر می تواند بصورت ایمن و بوسیله یك جارو برقی صنعتی كه با قدرت هوا یا موتور الكتریكی كار می كند جمع آوری شود همچنین خطر مربوط به سلامتی اپراتورسیستم پوشش پودری كاهش می یابد چرا كه هیچگونه حلالی كه باعث ضایعات چشمی ، پوست و دهان و بینی شود وجود ندارد.

امتیاز شما به این مطلب

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با شرکت تکنو تجهیز
شروع چت
1
چت واتساپ
سلام وقت بخیر .
من از صفحه " فواید اقتصادی پوشش های پودری " پیام میفرستم.
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟