نحوه اعمال پوشش های پودری

نحوه اعمال پوشش های پودری


نحوه اعمال پوشش های پودری

پیش شویی سطح فلزات

کارخانه تجهیزات خط رنگ گروه صنعتی تکنو تجهیزرنگ پودری الکترواستاتیک را می توان بر روی سطوح فلزی مانند آهن، گالوانیزه، استیل، آلومینیوم و … اعمال نمود. بطور کلی باید سطح فلز با استفاده از مواد شیمیایی مناسب قبل از پاشش کاملا شستشو گردد و عاری از آلاینده هایی مانند چربی، روغن، گرد و غبار، زنگ فلزات، ذرات لاستیکی و پلاستیکی باشد.
پس از پیش شویی و پیش گرم می بایست، سطح فلزات را فوراً رنگپاشی نمود تا از زنگ زدگی زودرس جلوگیری به عمل آید. بسته به توع فلز مورد استفاده می توان از چند روش شستشو و آماده سازی سطوح استفاده نمود:

  • محلول کرومات (کرومات سبز- کرومات زرد)
  • محلول فسفات (زینک فسفات- فسفات آهن)
  • محلول چربی گیر
  • آب شویی

لازم به ذکر است که PH محلول ها و میزان خصلت آب باید روزانه مورد بررسی قرار گیرند تا فرآیند زیر سازی قطعات به بهترین شکل ممکن انجام گیرد.

پاشش رنگ الکترواستاتیک:

به طور کلی دو روش برای پاشش رنگ الکترواستاتیک وجود دارد.

  • کورونا
  • ترایبو

که رایج ترین روش پاشش رنگ پودری، سیستم کرونا است. بصورتی که ذرات الکترواستاتیک را باردار کرده (منفی) و جسم متصل به اِرت (مثبت) عاری از بار بوده است. بدین ترتیب پس از پاشش، رنگ الکترواستاتیک به جسم می چسبد. حال با کم یا زیاد کردن ولتاژ دستگاه می توان ضخامت رنگ را تغییر داد. که معمول آن بین 60 الی80 میکرون است.

پخت رنگ پودری

رنگ پودری الکترواستاتیک به هنگام عبور از درون کوره، پخت گردیده و بصورت پوششی یکسان تشکیل می شود. درجه حرارت کوره بین 160 تا 250 درجه سلسیوس متغیر است و حدوداً بین 5 الی 25 دقیقه به طول می انجامد. زمان و درجه حرارت مورد نیاز بایستی با نوع جنس، ضخامت جنس و مشخصات رنگ مد نظر متناسب باشد.
وجود آزمایشگاه در مجموعه خط رنگ از اهمیت بالایی برخوردار است. چرا که تمامی محلول ها، رنگ ها، دمای کوره و … باید در هر خط مورد بررسی قرار گیرد.  اعمال تیتراسیون محلول های شستشو، تست ضربه، تست کراس کاتر، تست سالت اسپری و… در این واحد انجام می شود.

تجهیزات خط رنگ و پوشش های پودری نصب و راه اندازی تجهیزات :

جهت خرید تجهیزات خط رنگ و پوشش های پودری می توانید با همکاران ما در واحد فروش تماس حاصل نمایید. شایان ذکر است که گروه صنعتی تکنو تجهیز تولید کننده و تامین کننده تجهیزات خط رنگ، دستگاه های پاشش رنگ پودری و مایع و سیستم های شتستشو پیش از رنگ آمیز و اعمال رنگ به سطوح می باشد.

امتیاز شما به این مطلب

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با شرکت تکنو تجهیز
شروع چت
1
چت واتساپ
سلام وقت بخیر .
من از صفحه " چگونگی اعمال رنگ پودری " پیام میفرستم.
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟