رنگها و پوشش های پودری از نظر ظاهری رنگ های چکشی رنگ های ورنی و ترنسپرنت

رنگها و پوشش های پودری از نظر ظاهری رنگ های چکشی رنگ های ورنی و ترنسپرنت


گروه بندی رنگ ها از نظر طرح و ظاهر

 

رنگهای چکشی

رنگهای چکشی باکیفیتی منحصر به فرد و پوشش عالی و با تنوع بسیار در رنگ های مختلف و چشم نواز موردتوجه صنایعی همانند صنعت آلومینیوم و لوازم خانگی قرار گرفته است، رنگ های چکشی جزء رنگ های صنعتی و تزئینی با کاربرد متنوع می باشند.
توصیه می شود جهت دوام بیشتر این رنگ ها بعد از پخت، بر روی آنها از پوشش محافظتی ورنی استفاده شود. توجه به ضخامت مناسب ( بالای 80 میکرون ) و شوک حرارتی در زمان آغاز فرایند پخت، از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد.
 
موارد مصرف رنگ های چکشی
مبلمان فلزی، نرده های آهنی با کیفیت بالا، تابلوهای برق فضای داخلی ، صنعت ساختمان و درب های ضد سرقت جزء عمده مصرف کنندگان این رنگ ها می باشند.
رنگهای چکشی به دلیل قابلیت استفاده از بازیافت رنگ به دفعات زیاد (اختلاط با رنگ نو ) بدون ایجاد عارضه در کیفیت و ظاهر سطوح اعمال شده سبب کاهش ضایعات رنگ و در نتیجه کاهش هزینه های رنگ آمیزی مصرف کنندگان شده و زبانزد عام می باشد.
 

رنگهای چرمی

پوشش های چرمی مخصوص مبلمان و درب ضد سرقترنگهای چرمی با کیفیت ممتاز سطوحی زیبا را برروی قطعات به وجود می آورد. پوشش های چرمی در طیف های مختلف قابل تولید می باشند.
این نوع رنگ پودری پوشش خوب و یکدستی را بر روی سطوح ایجاد می کند و مقاومت خوبی به لحاظ سایش ، ضربه و خراش دارند. رنگ های چرمی پوشش دهی بهتری نسبت به محصولات مشابه دیگر دارند .
موارد مصرف:
مبلمان فلزی، تجهیزات برق و تابلو برق ،صنعت ساختمان درب های ضد سرقت سیستم های بایگانی، درب و بدنه های آسانسور، مبلمان شهری جزء عمده مصرف کنندگان این رنگ ها می باشند.
 

رنگهای صاف

رنگهای صاف از پرمصرف ترین و اصلی ترین گروه رنگ پودری الکترواستاتیک می باشند. این گروه از رنگ ها در اغلب صنایع و محصولات از جمله لوازم خانگی ، پروفیل آلومنیوم ، قطعات خودرو، صنایع سرمایشی و گرمایشی و ….. بکار می روند.
 

رنگهای سمباده

رنگ های سمباده ای در انواع ریز و درشت و در طیف های رنگی متنوع تولید می شوند.
گروه رنگ پودری سمباده ای عمدتا در صنایع تولید رک، تجهیزات برقی و کامپیوتر، مبلمان فلزی کاربرد دارند.
 
رنگ های چروک
پوشش چروکرنگ های طرح چروک رگه های خاص و زیبایی را روی قطعه رنگ امیزی شده ایجاد می کند . این پوشش ها در طرح های صاف و برجسته و در طیف های مختلف قابل تولید است و در صنایع مختلفی از قبیل : لوازم خانگی، بخاری، ظروف تفلون، صنایع روشنایی و صنعت ساختمان کاربرد دارند.
 

رنگ پودری طرح چوب و سنگ

این رنگ ها یک پوشش ابتدایی و بدون طرح بر روی قطعات ایجاد می نماید. پس از پخت رنگ در مرحله بعد فرایند اعمال طرح بر روی قطعات رنگ آمیزی شده با استفاده از کاغذ یا فیلم و دستگاه های مربوطه صورت می گیرد. رنگهای طرح چوب (دکورال ) با براقیت های مختلف در انواع صاف و سمباده ای تولید می شوند.
این گروه از رنگ پودری در صنایع پروفیل آلومینیوم و کابینت آشپز خانه کاربرد زیادی دارند. نقش پذیری بالا ازکاغذ یا فیلم ، کمترین میزان چسبندگی کاغذ (مشروط به پخت کامل رنگ) و عدم اختلاط خطوط کاغذ در دمای بالا از مزیت های نسبی این نوع رنگ است.
 

رنگهای ورنی ( ترنسپرنت )

لاک های محافظتی ورنی با کیفیت ممتاز سطحی زیباتر و مقاوم برروی قطعات به وجود می آورد و در انواع مختلف بی رنگ و رنگی قابل تولید می باشند.
پوشش های ورنی معمولا به عنوان یک لایه بی رنگ برای محرنگ ها و پوشش های فلزیافظت و یا افزایش براقیت قطعات رنگ آمیزی شده بکار می روند.
همچنین انواع رنگی این پوشش ها کاربرد تزئینی داشته و در سالهای اخیر درفرایند رنگ آمیزی، صنایع مختلفی چون مبلمان فلزی، ظروف تفلون، چراغ خودرو بکار گرفته شده اند.
 

رنگهای متالیک

پوشش های متالیک در انواع گوناگون رنگ و طیف های مختلف قابل تولید می باشند. این پوشش ها دارای زیبایی و کیفیت قابل ملاحظه و ثبات رنگ بالا و خواص مکانیکی خوبی هستند و در فرآیند تولید ذرات فلز، بطور مستقیم با دانه های پودر مادر همگن شده و روی قطعه می چسبند.
قابلیت بازیافت عالی، ثبات رنگ پس از بازیافت و استفاده مجدد، عدم ایجاد گرد و غبار از ویژگی های اصلی این نوع از رنگ ها می باشند.
این رنگ ها عمدتا در صنایع فلزی دکوراتیو کاربرد دارند.
 

امتیاز شما به این مطلب

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با شرکت تکنو تجهیز
شروع چت
1
چت واتساپ
سلام وقت بخیر .
من از صفحه " دسته بندی رنگ ها از نظر ظاهر و طرح " پیام میفرستم.
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟