ایمنی کار هنگام اجرای رنگ پودری الکترواستاتیک

ایمنی کار هنگام اجرای رنگ پودری الکترواستاتیک


نکاتی در زمینه پاشش پوشش های پودری الکترواستاتیک هنگام انجام عملیات رنگ

 
تمام تجهیزاتی که در محدودی 5 متری محوطه پاشش رنگ قرار دارند به ویژه دستگاه، کابین پاشش رنگ و نیز کانوایر و قطعات کار باید توسط سیم ارث به زمین اتصال داده شوند.
 

جنس پوشش کف زمین

دستور العمل ایمنی هنگام اجرای عملیات رنگ پودری الکترواستاتیکجنس پوشش کف زمین محل پاشش رنگ باید از نوعی باشد که جریان الکترواستاتیک را از خود انتقال دهد که برای این منظور بتون معمولی مناسب است.
 

جنس کفش پرسنل رنگ کار

جنس کفش پرسنلی که عملیات پاشش رنگ را انجام می دهند، باید از نوعی باشد که عایق جریان الکتریسته باشد. برای این منظور کفش هایی که کف آن چرمی باشد برای این کار مناسب تر است.
بهتر است پرسنلی که عمل پاشش رنگ را انجام می دهند، با دست لخت پیستوله رنگپاش را در دست بگیرند. چنانچه پرسنل از دستکش استفاده نمایند، جنس دستکش باید از نوعی باشد که جریان الکتریسته را از خود انتقال دهد.
کابل ارث (کابل سبز-زرد) را به سیستم کاملاً اتصال دهید، اتصال و ارتباط کامل کابل و سیستم ارث به تجهیزاتی از قبیل کابین پاشش رنگ، کانوایر انتقال قطعه و به ویژه قطعه کار بسیار حائز اهمیت است و سبب می شود سیستم به صورت بسیار خوب عمل نماید.
تجهیزات سیستم پاشش پودر باید فقط هنگامی که کابین پاشش عمل می کند روشن شوند. در صورتی که در عملکرد کابین پاشش اشکالی مشاهده شود، بلافاصله می بایست سیستم پاشش پودر خاموش شود.
حداقل هفته ای یکبار می بایست سیستم ارث کلیه تجهیزات کنترل شود.
 

وضعیت تهویه سیستم پاشش رنگ پودری

تهویه سیستم پاشش پودر باید از نظر جمع آوری ذرات پودر معلق در هوای کابین پاشش کارایی لازم را داشته باشد و بتواند از تجمع ذرات در محدوده ی غلظت ایجاده کننده اشتعال جلوگیری کند (اشتعال در اثر جرقه الکترویستیه ساکن به وجود می آید. )
 

جنس کف کارگاه

در کف کارگاه به ویژه محل استقرار کارگران پاشش کار، نباید سطوح عایق مثل تخته چوبی به جهت ایجاد تناسب بین ارتفاع قطعه کار و قد کارگر استفاده شود.
پرسنلی که با مواد پودری سرو کار دارند می بایست از وسایل حفاظتی تنفسی استفاده نمایند. به همین منظور استفاده از ماسک های مناسب فیلترهای نوع p پیشنهاد می شود.
برای توقف هایی مانند زمان غذا، استراحت و یا اتمام شیفت کاری، لازم است دستگاه را خاموش کرده و هوای ورودی به سیستم قطع شود.
قبل از اینکه دستگاه برای مدت طولانی بدون استفاده قرار گیرد، پودرهای چسبیده به شلنگ انتقال پودر باید از طریق هوای فشرده تمیز شود.

امتیاز شما به این مطلب

2 دیدگاه

  • چگونه میتوانم رنگهای روشن (شفاف ) از خانواده جوهرها را زد خش کنم یعنی بوسیله شیعی نوک تیز هم آسیب نبینه از چه موادی باید استفاده کرد لازم به ذکر است که رنگها با رزین کوره ترکیب میشود ولی مقاومت کمی دارد و ضد خش که مهمترین قسمت کار هستش رو نداره .
    ممنون میشم بنده رو راهنمایی کنید .

    • سلام و عرض ادب
      جهت راهنمایی با شماره تلفن: ۵۵۲۶۶۰۰۲-۰۲۱ تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با شرکت تکنو تجهیز
شروع چت
1
چت واتساپ
سلام وقت بخیر .
من از صفحه " نکات ایمنی هنگام پاشش رنگ پودری الکترواستاتیک " پیام میفرستم.
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟