زیرسازی و آماده سازی سطح قبل از رنگ آمیزی رنگ کوره ای پودری

زیرسازی و آماده سازی سطح قبل از رنگ آمیزی رنگ کوره ای پودری


اهمیت زیرسازی سطح قبل از اعمال رنگ کوره ای پودری

 
زیرسازی سطح یا آماده سازی سطح، مهم ترین مرحله برای اجرای رنگ کاری روی سطوح مختلف است. زیرسازی سطح نه تنها برای سطوح فلزی و رنگ آمیزی با رنگ کوره ای، بلکه برای تمام روش های رنگ آمیزی کاربرد دارد.
تکنیک های آماده سازی سطوح، قبل از اِعمال رنگ، مهم ترین مرحله رنگ آمیزی است که دوام و طول عمر رنگ بر روی سطح را تضمین می کند. زیرسازی سطح شامل مراحلی است که یک سطح خاص را برای چسبندگی رنگ به آن آماده می کند. چسبندگی خوب به زیرسازی قوی نیاز دارد. زیرسازی سطح قبل از اعمال رنگ رنگ کوره ای پودری
چسبندگی رنگ کوره ای به سطوح فلزی به کیفیت زیرسازی سطح بستگی دارد.
انسجام و چسبندگی مناسب یک سطح می تواند بر روی نیروهای مولکولی رنگ و سطح تأثیر گذاشته و کیفیت رنگ آمیزی را تحت تأثیر قرار دهد.
بسته به اینکه از رنگ کوره ای پودری یا مایع برای رنگ آمیزی سطوح فلزی استفاده می شود، روش های زیرسازی متفاوت خواهد بود.
آنچه اهمیت دارد این است که تمام مراحل فوق باید مطابق با استانداردهای رنگ و پوشش اجرا شوند.
 

روش های زیرسازی سطوح پیش از اجرای رنگ کوره ای

  • شستشو با مواد شیمیایی
  • سند بلاست
  • تمیز کاری با گریس
  • تمیز کاری با روغن های صنعتی
  • شستشو با اسیدها
  • تثبیت فیلم های پلیمری بر روی سطح
  • زیرسازی با حرارت بالا و شعله

هر یک از روش های فوق نیازمند استانداردها و دستورالعمل های خاص است که توسط مهندسان و کارشناسان رنگ و پوشش تعیین می شوند.
 

مزایای رنگ آمیزی با رنگ کوره ای با استفاده از تفنگ اسپری

رنگ آمیزی با رنگ کوره ای با استفاده از تفنگ اسپری، بهترین و متداول ترین شیوه کار با این نوع رنگدانه ها است. در این روش، مشکلات روش های قدیمی مانند انتشار ترکیبات آلی فرار با ماهیت سمی بطور کامل برطرف شده است.
سرعت انتقال رنگ بر روی سطوح فلزی با استفاده از سیستم پاشش رنگ و تفنگ اسپری، بالاتر است. عملیات رنگ آمیزی با سرعت و دقت بیشتری اجرا می گردد. بنابراین می توان در وقت و هزینه های رنگ کاری تا حد زیادی صرفه جویی کرد.
دسترسی به بالاترین کیفیت رنگ از طریق تفنگ اسپری رنگ کوره ای امکان پذیر است. استفاده از این ابزار به نوع ضخامت لایه رنگ روی سطح، جنس نازل و نوع رنگ کوره ای بستگی دارد که توسط شرکت های سازنده مشخص می شوند.
 

نکات کاربردی در رنگ آمیزی با رنگ کوره ای

نکات کاربردی در رنگ آمیزی با رنگ کوره ای پودریاگر شما هم صاحب مدلی از کسب و کار هستید که با انواع رنگ کوره ای ( رنگ های الکترواستاتیک ) سروکار دارید و از آنها برای رنگ آمیزی سطوح فلزی استفاده می کنید لازم است برخی از نکات مهم را در این حوزه به شما توصیه کنیم.

  • فرآیند رنگ آمیزی با رنگ کوره ای به عنوان یک روش صنعتی شامل اِعمال رنگدانه بر روی سطوح فلزی است.
  • می بایست تمام قسمت های سطح، به طور کامل پوشش داده شود. به طوری که رنگ ها دقیقاً تمام زاویه ها و نقاط منحنی سطح فلزی را پر کنند.

به طور مثال، برجسته کاری یا پتینه زنی روی سطوح فلزی مستلزم این است که چند لایه رنگ متنوع به ترتیب و در فواصل زمانی معین بر روی سطوح فلزی به کار روند. به این ترتیب، رنگ های کوره ای بهترین گزینه برای دوام و زیبایی این گونه طرح ها خواهند بود.
 

قابلیت تمیزکاری آسان رنگ کوره ای

نکته دیگر در مورد رنگ کوره ای، قابلیت تمیزکاری آسان آن است. رنگ های کوره ای در مقابل نفوذ گرد و غبار و یا لکه های ناشی از روغن و چربی، مقاومت بسیار بالایی دارند. چنانچه سطوح فلزی با یکی از این عوامل، آلوده شوند به راحتی می توان با یک پارچه مرطوب، آن ها را تمیز کرد.
یکی دیگر از نکات مهم و البته مهم ترین مزیت انواع رنگ های کوره ای این است که سطوحی که با رنگ کوره ای رنگ آمیزی شده اند، معمولاً سطوحی یکنواخت و غیر متخلخل هستند. این ویژگی موجب می شود سطح در برابر نفوذ باکتری ها، ویروس ها و ساری موجودات ذره بینی مقاوم باشد.
 

استفاده از رنگ های الکترواستاتیک برای سطوح فلزی

استفاده از رنگ های الکترواستاتیک برای رنگ آمیزی سطوح فلزی، بهترین گزینه هستند. این نوع رنگ ها دارای قابلیت های منحصر به فردی می باشند که نیاز صنایع فلزی نظیر درب های فلزی حیاط و ساختمان را برطرف می سازند.
به کارگیری تکنیک های متفاوت رنگ آمیزی با رنگ کوره ای نظیر برجسته سازی روی درب های ساختمانی، پیشنهاد خلاقانه ای است که در حال حاضر طرفداران خاص خود را دارند.

امتیاز شما به این مطلب

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با شرکت تکنو تجهیز
شروع چت
1
چت واتساپ
سلام وقت بخیر .
من از صفحه " زیرسازی سطح قبل از رنگ آمیزی کوره ای پودری " پیام میفرستم.
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟