مزایا و ویژگی های رنگ سوله ای و کارگاهی و اسکلت فلزی

مزایا و ویژگی های رنگ سوله ای و کارگاهی و اسکلت فلزی


رنگ سوله ای چست؟

 
رنگ سوله پوششی است از نوع هوا خشک بر پایه رزین الکید و حاوی پیگمنت های زینک کرومات و زینک فسفات و سایر پیگمنت های ضدخوردگی. این پوشش بر پایه رزین الکید بوده و به دلیل استفاده از پیگمنت ضد خوردگی کرومات روی جهت اعمال بر روی سازه فلزی بیرون از ساختمان که در مقابل تابش نور خورشید و بارش باران قرار دارند، مانند سازه های فولادی پل ها و سوله ها توصیه می گردد.
 

کاربرد رنگ سوله ای

از کاربرد های آن می توان انواع سازه های فلزی مانند سوله ها، تاسیسات و اسکلت فلزی و …واقع در محیط های معمولی و نیمه صنعتی ، کاربرد بسیار گسترده ای دارند را نام برد. از ویژگی های این رنگ می توان مقاومت خوب آن در برابر در شرایط مختلف آب و هوایی را نام برد.
همچنین دارای چسبندگی مطلوب برروی سطوح فلزی ، مقاومت بسیار خوب در مقابل خوردگی و دارای مقاومت مطلوب در برابر تابش نور خورشید و باران را دارا می باشد.
این محصول بر پایه رزین‌های اپوكسی شامل بیسفنل A و سخت كننده پلی‌آمین و آمید ساخته شده و حاوی پیگمنت‌های ویژه ضد خوردگی نظیر كرومات روی بوده و چسبندگی بسیار خوبی بر روی سطوح فولادی از خود نشان می دهد.
این رنگ در محیط‌های رطوبتی و اسیدی و قلیایی و به طور كلی شیمیایی از مقاومت بسیار خوبی برخوردار می باشد. وجود رنگدانه ضد خوردگی كرومات روی در رنگ سوله سبب می شود كه نسبت به عواملی که سبب ایجاد خوردگی می شود مقاومت خوبی داشته و سطح فلز را در مقابل آنها به خوبی محافظت نماید.
استفاده از قلم موی رنگ در رنگ کردن به دلیل نفوذ بهتر رنگ در تمامی سطوح و خلل و فرج سطح ، چسبندگی را افزایش داده و در نتیجه كیفیت اجرای رنگ را بالا خواهد برد.
در محیط های حاوی گاز سولفور ، استفاده از این آستری نسبت به آستری اكسید سرب یا سرنج به دلیل عدم احتمال تغییر رنگ از نارنجی به سیاه، مناسب تر است. برای استفاده از این مدل رنگ سوله نیاز به انجام آستر قبل از رنگ نمی باشد.
 

ویژگی های رنگ سوله

خصوصیات و کاربردهای رنگ سوله

  • حساسیت كم به آماده سازی سطح قبل از رنگ کردن
  • چسبندگی مناسب به سطح زیرآیند و لایه های سازگار نهایی
  • مقاومت نسبتاً خوب نسبت به عوامل جوی با به كارگیری رنگدانه ضدخوردگی زینك كرومات
    انعطاف پذیری بسیار مناسب
  • خاصیت self primer یا خود آستری

 

توصیه های ایمنی هنگام کار با رنگ سوله

  • در محیط های بسته هنگام رنگ آمیزی و استفاده از رنگ سوله استفاده از تهویه مناسب الزامی است.
  • در مدت زمان خشك شدن رنگ سوله، باید از تهویه مناسب استفاده شود.
  • در زمانی که گرمای هوا زیاد است و یا نور خورشید بطور مستقیم تابیده می شود از انجام رنگ سوله اجتناب کنید.
  • رنگ سوله قابل اشتعال بوده و باید دور از حرارت، جرقه و شعله نگهداری شود.
  • در صورت تماس رنگ سوله با چشم باید فورا آن را با آب سرد فراوان شستشو داده و به پزشك مراجعه نمود.

 

روش مصرف رنگ سوله ای

روش مصرف رنگ سوله به این شکل می باشد، بعد از آماده سازي سطح و تميز نمودن سطح مورد نظر، سطوح بايستی عاری از هرگونه آلودگی نظير گرد و غبار، املاح و روغن باشد. ابتدا رنگ را كاملا به هم زده تا كاملا يكنواخت شود. با استفاده از تينر مربوطه می توانيد رنگ را تا رسيدن به نقطه مورد نظر رقيق نمایيد.
 

شرایط انبارداری

اين رنگ قابل اشتعال بوده و بايستی در ظروف دربسته و پلمپ شده و دور از اتش، مواد محترقه ، حرارت و جريان برق قوی قرار گيرد.
دمای انبار بايد مبين 40 -10 سانتی گراد بوده و از تهويه مناسب برخوردار باشد.

امتیاز شما به این مطلب

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با شرکت تکنو تجهیز
شروع چت
1
چت واتساپ
سلام وقت بخیر .
من از صفحه " رنگ سوله " پیام میفرستم.
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟