ضد زنگ بر روی اسکلت فلزی ساختمان ها

ضد زنگ بر روی اسکلت فلزی ساختمان ها


ضد زنگ rustproof یا پرایمر آلکیدی بهترین انتخاب برای حفاظت از انواع سطوح آهنی، اسکلت های فلزی ساختمانی، سوله ها و سازه ها و . . . می باشد تا در شرایط آب و هوایی معتدل بتوان از آن استفاده کرد .
به عبارتی، پرايمر آلكيدی (ضد زنگ) با استفاده از بهترين پيگمنت های ضد خوردگي تهيه شده و برای استفاده در شرايط آب و هوايی معتدل، جهت حفاظت سطوح آهنی، تاسيسات، سازه ها و لوازم خانگی و اداری فلزی در محيط های ساختمانی و نيمه صنعتی پيشنهاد می شود.
زمان خشك شدن، دوام، چسبندگی و قدرت پوشانندگی مناسب از مزايای زد زنگ می باشد.

ضد زنگ چیست؟

آهن یا بعضی از فلزات در مجاورت هوا و در اثر رطوبت اکسید شده و دچار خوردگی می شود، به این پدیده زنگ زدگی میگوییم. اعمال پوشش مناسب ضد زنگ در فلز، آن را در برابر اثرات خراب کننده ناشی از قرار گرفتن در معرض آب محافظت می کند. برای اینکه کاربرد میلگرد و تیرآهن در ساخت و سازها دچار مشکل نشود باید از روش های محافظت در برابر خوردگی استفاده شود. میتوانید راهنمایی خرید میلگرد را از سایت پرشیا بورس مطالعه نمایید. در غیر این صورت، عمر فولاد و سایر فلزات کمتر خواهد شد. یکی از این روش ها استفاده از ضد زنگ برای فلزات است.

رنگدانه های ضد خوردگی موجود در ضد زنگ ها، خاصیت سطح فلز را تغییر داده و مقاومت الکتریکی بالایی را ایجاد می کند. آغازگرها رطوبت را جذب می کنند تا با فولاد واکنش نشان ندهد. از این رو ضد زنگ اسکلت فلزی اهمیت ویژه ای دارد.

چه عواملی که باعث زنگ زدن فلزات می شوند

رطوبت، باران، آب دریا یا اسپری نمک
اسیدها، قلیایی ها و مواد شیمیایی دیگر و دودهای صنعتی
خاک ها از جمله خاک رس
سایش و فرسایشپ
فشار
میکروارگانیسم ها
الکترولیز، عدم تعادل برق

زنگ زدن آهن و فلزات-جلوگیری از اکسید اهن با ضد زنگ

اثرات مضر زنگ زدگی

هنگامی که آهن در معرض اکسیژن و رطوبت باشد، یک واکنش اکسیداسیون رخ می دهد. این واکنش شیمیایی اکسید آهن تولید می کند که به شبیه پودر قهوه ای رنگ (زنگ زدگی) روی سطح فلز ظاهر میشود. به این دلیل استفاده از روکش های محافظ اهمیت دارد. برخی از فلزات مانند برنج، مس و برنز کمتر در اثر اکسیداسیون خورده میشوند. این فلزات یک لایه پتینه را تشکیل می دهند که از لایه های زیرین محافظت می کند.

زنگ زدگی آهن، استحکام و مقاومت آن را کاهش میدهد. ضخامت فلز کم میشود و می تواند سوراخ هایی را در آن قطعه ایجاد کند. با پوسته پوسته شدن روی سطح یک فلز، عملکرد آن قطعه به خطر خواهد افتاد. در نتیجه برای جلوگیری از اثرات منفی زنگ زدگی، استفاده از روکش مناسب  یا رنگ ضد زنگ روغنی در سطوح  آهنی و … مهم است.

رنگ ضد زنگ اسکلت فلزی ساختمان - زد زنگ آهن

کاربرد ضد زنگ

پوشش ضد زنگزدگی برای استفاده در سطوح فلزی، بتن یا سیمان استفاده میشود. سطوح فلزی را از زنگ زدگی محافظت می کند. رنگ درب اهنی نیز به این جهت مورد مصرف قرار میگیرد. برای سازه های فلزی، نرده ها، درها و سایر سطوح فلزی مناسب است. این پوشش ها به رنگ های خاکستری و قرمز و آبی و سبز موجود است. بعد از خشک شدن یک پوشش نیمه براق مقاوم در برابر سایش ایجاد میکنند. پس از اعمال لایه زد زنگ می توان از لایه های رنگ بر روی سطوح استفاده کرد.

 

 

مزایای ضد زنگ پرایمر آلکیدی

از مزایای پرایمر آلکیدی می توان به موارد زیر اشاره نمود :

  • قدرت پوشش بسیار خوبضد زنگ یا پرایمر آلکیدی
  • چسبندگی فوق العاده
  • دوام پایدار و طولانی
  • مقاوم در برابر نور خورشید
  • سرعت خشک شدن بالا
  • استفاده آسان

 

آماده سازی سطوح قبل از انجام رنگ پرایمر آلکیدی

قبل از هر کاری باید سطحی که می خواهیم از ضد زنگ استفاده کنیم را از چربی، گرد و خاک و زنگ زدگی و حتی از رنگ های قدیمی پاک کرده تا سطحی صاف و عاری از هرگونه نا خالصی باشد. برای از بین بردن رنگ های قبلی و زنگ زدگی می توان از سنباده يا سند بلاست استفاده نمود.بعد از تمیز کردن سطح مورد نظر نسبت به اعمال با اسپری ضد زنگ یا فرچه اقدام کنید. همچنین میتوانید از پیستوله رنگ جهت رنگرزی استفاده نمود.

شرایط نگهداری

محتویات ظرف در محیط خشک، خنک و دور از نور مستقیم خورشید با تهویه مناسب نگهداری شود. بعد از مصرف درب ظرف را محکم ببندید.بهترین زمان مصرف، در صورت رعایت شرایط انبارداری مناسب تا 24 ماه بعد از تاریخ تولید می باشد. ضد زنگ اکثرا در رنگ های اخرایی(جگری) و طوسی تولید و مصرف میشود.

 

 

قیمت خرید ضد زنگ

قیمت ضد زنگ آهن و سایر محصولات و پوشش ها با توجه به کیفیت و برند تولید شده متفاوت است. همچنین در برخی فروشگاه ها نیز ضد زنگ نانو با قیمت های بالاتر بفروش میرسد.

 

5/5 - (1 امتیاز)

2 دیدگاه

  • با سلام ، این رو میخواستم به عرض برسونم که در زمان قدیم به این ضد زنگ یه اسمی میگفتند که الآن من یادم رفته ، خواستم به سایت شما نگاه بکنم که شاید نوشته باشید ، دیدم نه اینجا هم نیست . لطفاً اون اسم قدیمیشو اگه بلدید بنویسید. تشکر

    • سلام و عرض ادب
      گروه صنعتی تکنو تجهیز فقط در زمینه تولید تجهیزات خط رنگ فعالیت می کند، همانند انواع کوره های پخت رنگ، کوره های تفلون، اتاق رنگ خودرو.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با شرکت تکنو تجهیز
شروع چت
1
چت واتساپ
سلام وقت بخیر .
من از صفحه " ضد زنگ " پیام میفرستم.
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟