بررسی ویژگی های فرآیند دکورال یا سابلی دکور

بررسی ویژگی های فرآیند دکورال یا سابلی دکور


بررسی ویژگی های فرآیند دکورال

 
كاغذ (فیلم) های از پیش چاپ شده با رنگدانه های آلی ، نقش اساسی در انجام فرآیند سابلی دكور را دارند. به منظور تولید محصولی با كیفیت عالی، كاغذ یا فیلم باید تمام سطوح قطعه را بپوشاند و هیچ هوایی بین سطوح كاغذ و فلز وجود نداشته باشد.
به این منظور با استفاده از سیستم خلا كه در تجهیزات دستگاه سابلی دكور تعبیه شده است همه هوای موجود بین سطح فلز و كاغذ مكیده می شود. این عمل امكان چسبیدن كامل كاغذ ( فیلم) را به سطح قطعه می دهد.
سپس قطعات تحت دمای ۲۰۰ تا ۲۲۰ درجه و مدت زمان مشخص كه بستگی به طراحی های خاص هر دستگاه دارد، قرار می گیرند كه طی این شرایط یك پدیده كاملاً فیزیكی اتفاق افتاده و جوهر موجود در طرح بطور كامل به فلز منتقل می شود.
به عبارت دیگر دما، فشار و زمان، ۳ پارامتر اصلی در انجام این فرآیند است. فرآیند بكار رفته در این سیستم به Sublimation یا چاپ حرارتی موسوم است.
 

کاربرد سابلی دکور

محصولات تولید شده، پس از مرحله سابلی دکور که در طرحها و نقش های مختلف عرضه می شوند کاربرد گسترده ای در صنایع دارند که می توان به بخش های لوازم خانگی، اثاث منزل، شهرسازی و معماری اشاره کرد.
با اندکی سرمایه گذاری در بخش رنگ پودری، محصولات جدید ارزش افزوده به مراتب بالاتری نسبت به محصولاتی که تنها در خط رنگ پودری رنگ آمیزی شده اند، می یابند. بدین معنی که در مدت زمان کوتاهی تمام هزینه های اولیه سرمایه گذاری برای راه اندازی یک سیستم سابلی دکور از محل ارزش افزوده نهایی محصولات جبران می شود.
 

ویژگی های سابلی دکور

از نظر اقتصادی هزینه های تولید و کارگر در فرایند سابلی دکور پایین بوده و با توجه به طرح های مختلف و متنوع امکان کسب رضایت طیف وسیعی از مصرف کنندگان میسر است.
از دیگر مزایای این سیستم ها ایمنی بالای واحد، سازگاری با محیط زیست و عدم انتشار آلاینده، هدر نرفتن هیچ ماده رنگی، ماده شیمیایی و بطور اخص حفظ منابع طبیعی از قبیل جنگل ها و کوه ها است.
با استفاده از طرح های چوب و سنگ دیگر نیازی به استفاده از این منابع طبیعی نیست. مرحله انتقال طرح کاغذ یا فیلم بر سطح فلز تمیز و بدون ایجاد آلودگی است و تمام مواد مصرفی قابل بازیافت و استفاده مجدد می باشد.

امتیاز شما به این مطلب

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با شرکت تکنو تجهیز
شروع چت
1
چت واتساپ
سلام وقت بخیر .
من از صفحه " کلیات فرآیند دکورال " پیام میفرستم.
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟