راه اندازی خط تولید کوره پیوسته داکرومات

راه اندازی خط تولید کوره پیوسته داکرومات


مزایای پوشش داکرومات

ﻣﻘﺎوﻣﺖ بسیار بالا در دﺳﺘﮕﺎه ﺳﺎﻟﺖ اﺳﭙﺮی

پوشش های داکرومات به نسبت پوشش هایی که در قدیم مورد استفاده قرار می گرفت، مقاومت بسیار بالایی در برابر خوردگی از خود نشان می دهند.
به طور مثال در نتایج آزمایش سالت اسپری که برای آزمایش مقاومت در برابر خوردگی انجام می شود، مشخص شد که پوشش داکرومات مقاومت بسیار بالایی به نسبت الکترو گالوانیزه و عملیات کلر، گالوانیزه گرم و پوشش نیکل-روی از خود نشان می دهد و خوردگی بسیار کمتری دارد.

ﻣﻘﺎوﻣﺖ بسیار بالا در ﺑﺮاﺑﺮ ﮔﺮﻣﺎ و ﺧﻮردﮔﯽ

تولید کننده تجهیزات پوشش داکروماتاستفاده از پوشش داکرومات باعث می شود تا سطح در برابر گرما و خوردگی از خود مقاومت بسیار بالایی نشان بدهد و در این زمینه بسیار مقاوم عمل کند.
با استفاده از این نوع پوشش شاهد تولید یک لایه بسیار مقاوم در برابر گرما و حرارت برای دوره های طولانی مدت هستیم که از سطح در برابر حرارت، محافظت می کند.
پوشش داکرومات از نظر مقاومت در برابر حرارت، گرما و خوردگی بسیار مقاوم بوده و یک لایه بسیار مقاوم در برابر حرارت پس از یک دوره طولانی بر روی سطح تشکیل می شود.
این در حالی است که به نسبت پوشش داکرومات، پوشش الکتروگالوانیزه در برابر گرمای 100 درجه سانتی گراد دچار عیب و نقص خواهد شد. زمانی که پوشش آن بسوزد خاصیت مقاوم بودن در برابر خوردگی به شکل کامل از بین خواهد رفت.

مقاومت در برابر خوردگی گالوانیک

استفاده از پوشش داکرومات از خوردگی گالوانیک آلومینیوم جلوگیری خواهد کرد. در زمانی که پیچ های ضد زنگ به یک عضو و سطح آلومینیومی بسته و پیچ می شوند. استفاده از این پوشش داکرومات بر روی پیچ های باعث می شود تا جلوی خوردگی گالوانیک به صورت چشم گیری گرفته شود.

عدم رخ دادن خطر تردی هیدروژن

به دلیل آن که در فرآیند پوشش دهی داکرومات از اسید به منظور آماده سازی و پوشش کاری استفاده نشده است به همین دلیل مشکل تردی هیدروژن و خطر آن حل شده و به هیچ عنوان نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

محافظت از سطوح داخلی لوله ها و قطعات

نمایی از کارخانه خط تولید تجهیزات پوشش دهی داکروماتمحلول پوشش داکرومات این ویژگی را دارد که از سطوح داخلی لوله های نیز حفاظت می کند و به شکل پایداری بیشترین مقاومت را در برابر خوردگی دارد.
پوشش داکرومات در لوله های اتومبیل نظیر لوله سوخت، لوله آب، لوله سطح روغن، لوله جذب چند شاخه ای و… استفاده می شود تا از سطح خارجی و داخلی این لوله های و قطعات حفاظت کند.

انجام سایر پوشش ها به شکل مستقیم و بدون واسطه روی پوشش داکرومات

مزیت پوشش داکرومات این است که سایر پوشش ها را می توان به صورت مستقیم بر روی این پوشش اعمال کرد. طی یک آزمایش پوشش داکرومات و پوشش الکتریکی گالوانیزه از نظر مقاومت و چسبندگی مقایسه شده اند.
نتایج این آزمایش نشان داد، پوشش داکرومات به نسبت الکتریکی گالوانیزه چسبندگی چشم گیری دارد. از جمله موادی که این امکان را دارند تا به همراه پوشش داکرومات، پوشش کاری شوند عبارتند از:

  • طیف گسترده ای از فلزات مثل آهن
  • آلیاژ آهن
  • فلزات سبک مثل آلومینیوم
  • آلیاژ فلزات سبک
  • دیگر قطعات ریخته گری.

پایایی و نداشتن مشکلات زیست محیطی

  • استفاده از پوشش داکرومات این مزیت را دارد که فاضلاب و آلودگی تولید نمی کند.
  • مواد سمی و آلود کننده از آن خارج نمی شود.
  • در آن از Cr سه ظرفیتی استفاده می شود.
  • در نمونه های جدید عنصر کرم حذف شده و استانداردهای زیست محیطی را رعایت می شود.
  • برای صنایع غذایی و بهداشتی مناسب می باشد.

مقاومت عالی در برابر خوردگی شیمیایی

طراحی و راه اندازی خط تولید پوشش داکرومات تولید کننده کوره پیوسته داکرومات
استفاده از پوشش داکرومات باعث می شود تا ضخامت پوشش به نسبت نمونه های دیگر بسیار کمتر شود.
این پوشش که ضخامت آن در اندازه 10 میکرون است این ویژگی را دارد که 500 ساعت مقاومت خوردگی تست سالت اسپری را به خوبی طی کند و از آن سربلند خارج شود.
مزیت این پوشش در آن است که بدون تغییر تلرانس ابعادی قطعات، بیشترین مقاومت در برابر خوردگی را نشان می دهد.

پر نشدن ﺳﻮراخ ﻫﺎ، ﺧﻠﻞ و ﻓﺮج ﻗﻄﻌﻪ

به دلیل آن که فرآیند سانتریفیوژ پس از گذشت از مرحله غوطه وری بر روی قطعات انجام می شود تمام مواد اضافی از داخل سوراخ ها و برآمدگی های قطعات به صورت موثری جدا می شوند. بر همین اساس ضخامت پوشش به صورت یکنواخت بر روی قطعه پخش خواهد شد.
اگر بخواهیم در این زمینه مثال بزنیم باید گفت: در پوشش گالوانیزه گرم مذاب روی استفاده شده در داخل بخش های مهره باقی خواهد مانند و باید بعد از اتمام فرآیند پوشش کاری مهره باید مرحله قلاویز زنی را طی کنند تا این روی ها خارج شوند.
انجام فرآیند قلاویز زنی باعث می شود تا پوشش داخلی مهره از بین برود و مقاومت در برابر خوردگی به شکل چشم گیری کاهش پیدا کند. تغییر تلرانس ابعادی یکی دیگر از اتفاقاتی است که پس از این کار رخ می دهد. خوشبختانه در فرآیند پوشش داکرومات این مشکل به هیچ عنوان پس از فرآیند سانتریفیوژ وجود نخواهد داشت.

حفظ خاصیت های مکانیکی قطعه

به دلیل آن که دمای پخت پایین است در پروسه داک قطعات دچار تمپرینگ ناخواسته قرار نخواهند گرفت و تمامی خواص مکانیکی قطعات حفظ خواهند شد و از بین نمی روند.

طراحی و ساخت کوره داکرومات پیوسته

گروه صنعتی تکنو تجهیز با استفاده از به روز ترین تکنولوژی ها و فناوری های موجود، فرآیند طراحی و ساخت کوره های داکرومات پیوسته و انواع دیگر کوره های خط داکرومات مثل کوره باکس داکرومات را انجام می دهد.
این گروه علاوه بر انجام فرآیندهای طراحی و ساخت کوره های خط داکرومات، کوره های خط رنگ پودری الکترواستاتیک و مایع را نیز برای استفاده مشتریان و مصرف کنندگان تولید کرده و ارائه می دهد.
برای استفاده از این خدمات و طراحی خط رنگ پودری و خط پوشش داکرومات می توانید با همکاران ما در واحد فروش تماس بگیرید و برای دریافت این خدمات اقدام کنید.

4.9/5 - (8 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با شرکت تکنو تجهیز
شروع چت
1
چت واتساپ
سلام وقت بخیر .
من از صفحه " کوره داکرومات پیوسته " پیام میفرستم.
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟