تولید کوره های پخت رنگ یا خشک کن کانوایری

تولید کوره های پخت رنگ یا خشک کن کانوایری


کوره های پخت رنگ یا خشک کن کانوایری و کاربرد آنها

با وجود تولید محصولات مختلف و گوناگون در صنعت، شاهد استفاده از رنگ های ثابت برای انواع محصولات هستیم. استفاده از رنگ های ثابت امروزه گسترش بسیار زیادی پیدا کرده است.
عموما این رنگ ها در دستگاه هایی به اسم کوره پخت رنگ بر روی محصولات پاشیده می شود. این کوره های پخت رنگ هر یک با ابعاد مختلف و گوناگونی تولید و ساخته شده که این طراحی و تولید این دستگاه ها به نوع محصولات و اندازه و ابعاد آن بستگی دارد.
علاوه بر موارد گفته شده، پارامترهای دیگری در اندازه این کوره ها تاثیر گذار است که می توان از این پارامترها به سرعت کانوایر و مکان قرار دادن دستگاه اشاره کرد.

سیستم کانوایر چیست

کانوایر در واقع سیستمی است که موجب به حرکت درآمدن مواد و قطعات مختلف می شود. دستگاه کانوایر در حرکت و ذخیره کردن مواد نقش بسیار پر رنگی را در صنایع گوناگون برعهده دارد.
سیستم کانوایر در صنایع مختلف، کاربردهای گوناگونی دارد و در صنعت خط رنگ نیز از این سیستم استفاده شده و در دستگاه های رنگ از آن بهره می برند.
استفاده از سیستم کانوایر و سرعت آن می تواند در تولید کوره های پخت رنگ تاثیر گذار باشد. کانوایرها را به صورت کلی برای انتقال قطعات به داخل کوره به دو دسته زمینی و هوایی تقسیم بندی می کنند.
کوره های کانوایری به صورت پرده هوا در ورودی و خروجی قطعات، سیرکوله هوای گرم غیر مستقیم و شاسی یکپارچه قابل حمل، تولید می شوند. در نوعی از این سیستم ها به منظور حمل قطعات از کانوایرهای نوع هوایی یا زمینی بهره می برند. انواع کوره های کانوایر پیوسته در تیپ های U-Type ، S-Type و Linear Type کانوایر های خطی طراحی و تولید می شوند.

نحوه عمل کوره پخت رنگ

کوره های پخت رنگ و خشک کن همان طور که از اسم آن ها مشخص است، دو وظیفه بسیار مهم بر عهده دارند. این کوره پیش از اعمال رنگ به سطح اجسام و قطعات، ابتدا آنها را خشک می کند.
سپس رنگ را بر روی این اجسام منتقل می کند. پس از انجام این کار باید رنگ را بر روی اجسام ذوب شده و روی سطوح آنها بچسباند.
نکته مهم  آن است که در کوره های پخت رنگ، دمای مورد نیاز برای انجام فرآیندهای مختلف با توجه به نوع رنگ متفاوت است. برای یک دست شدن سطوح محصولات باید به شکل دائم دمای کوره را بررسی و رصد کرد تا این دما به خوبی تنظیم شود.
برخی از کوره های رنگ استاتیک در بازار، بسته به نیاز و کارایی مورد نظر مشتریان و مصرف کنندگان طراحی و تولید شده و همه عواملی که به آن اشاره شد، جزئی از وظایف سازنده است.

امتیاز شما به این مطلب

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با شرکت تکنو تجهیز
شروع چت
1
چت واتساپ
سلام وقت بخیر .
من از صفحه " کوره های پخت رنگ یا خشک کن کانوایری " پیام میفرستم.
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟