سایکلون بازیافت رنگ پودری

سایکلون بازیافت رنگ پودری


سیستم های بازیافت رنگ پودری و نحوه عملکرد آنها

یکی از مهم ترین ویژگی ها و مزایای رنگ های پودری امکان جمع آوری و بازیافت آن ها می باشد. رنگ های پودری را می توان با استفاده از دستگاه سایکلون رنگ پودری، پس از بازیافت دوباره استفاده مجدد کرد. به همین دلیل به همراه کابین های پاشش رنگ همواره سیستمی به وجود آمده و طراحی شده است که با مکش هوای داخل کابین، پودر رنگ معلق در هوا را جمع آوری و بازیافت می کند.
هوای مکش شده از داخل کابین، فرآیند فیلتراسیون را طی کرده و پودر رنگ معلق را از هوای معمولی و جاری تفکیک می کند. پودر رنگ بازیافت شده در محفظه ای در زیر سایکلون ذخیره می شود و سپس دوباره به خط اعمال رنگ آن را بر می گردانند.

حجم رنگ بازیافت شده از روی قطعات

به شکل کلی بین 30 الی 90 درصد ماده میزان پودری است که از تپانچه خارج شده و سپس روی قطعات می نشیند. 10 الی 70 درصد ماده، بیش از حد پاشش شده و در صورت جمع آوری این حجم اضافی، می توان از آن دوباره استفاده کرد. علت این کار آن است که می توان این رنگ های پاشیده شده را دوباره جمع آوری کرد و به چرخه فرآیند رنگ برگرداند.
به این صورت راندمان واحد بین 95 الی 98 درصد می شود. این در حالی است که سیستم رنگ مایع بازده بینی 20 تا 90 درصد دارد. ذرات پودری رنگ که بر روی قطعات نمی چسبند. به منظور استفاده دوباره و بالا بردن کارایی سیستم به وسیله سیستم بازیابی جمع آوری می شود. بعد از آن که ناخالصی های آن جدا شد، دوباره به بخش خوراک دستگاه پاشش منتقل می شود.

دسته بندی پوشش های پودری از لحاظ ساختار مولکولی

  • اپوکسی
  • اپوکسی پلی استر
  • پلی اورتان
  • پلی استر

رنگهای اپوکسی

پوشش های اپوکسی مقاومت بسیار زیادی در برابر مواردی چون سایش و خوردگی دارند. استفاده درست از پوشش های پودری اپوکسی توسط مصرف کنندگان، می تواند سطح بسیار زیبایی با مقاومت شیمیایی بالا را به وجود بیاورد.

موارد مصرف پوشش های اپوکسی

این نوع پوشش های پودری زمانی استفاده می شوند که قصد داشته باشیم پوشش قطعات به شیوه ای باشد که در برابر فرسایش و خوردگی مقاومت بسیار زیادی داشته باشد.
قطعات خودرو، لوازم منزل، دکوری، ماشین آلات و لوله های صنعتی را با استفاده از پوشش اپوکسی در برابر فرسایش و خوردگی مقاوم می کنند.
نکته بسیار مهمی که باید به آن توجه کنید آن است که پوشش های پودری در برابر شرایط جوی مقاومت نداشته و در مقابل نور خورشید، به سرعت براقیت خود را از دست می دهتد و رنگ آن عوض می شود. بعد از این اتفاق به دلیل پدیده گچی شدن، این پوشش از روی سطح جدا می شود.

اپوکسی پلی استر

پوشش های پودری اپوکسی پلی استر یا به عبارت دیگر هیبریدی علاوه بر زیبایی ظاهری که دارند از خواص شیمایی و مکانیکی خوبی نیز برخوردار می باشند.
اپوکسی پلی استر دارای ویژگی های خاصی است که می توان به سطح فوق العاده، خواص شیمیایی و مکانیکی با دوام در مقابل حرارت کوره های پخت، طیف های مختلف براق بودن و قیمت مناسب آن اشاره کرد.
به خاطر چنین ویژگی های ایده آلی، رنگ های اپوکسی پلی استر پرمصرف ترین رنگ های پودری در دنیا محسوب می شوند.

موارد مصرف پوشش های اپوکسی- پلی استر

از این رنگ ها به منظور پوشش قطعات مختلفی مثل لوازم خانگی، قطعات اتومبیل که در برابر خورشید نیستند و برخی پروفیل های آلومینیومی استفاده می شود.
این پوشش پودری که بر پایه اپوکسی پلی استر است در برابر شرایط جوی مقاوم نبوده و نمی توان این نوع پوشش رنگ را به مدت طولانی در معرض نور خورشید قرار داد. زیرا باعث خرابی و از بین رفتن براقیت آن می شود.

موارد مصرف پوشش های پلی اورتان

ویژگی اصلی این رنگ ها مقاومت عالی آنها در برابر اشعه UV می باشد. این رنگ ها ظاهر زیبا و چشم نوازی داشته و مشکلات پوست پرتغالی که یکی از معضلات رنگ های پودری است را ندارد. خواص مکانیکی فوق العاده به علاوه خواص شیمیایی ایده آل از مشخصه های این رنگ های می باشد.

2.5/5 - (4 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با شرکت تکنو تجهیز
شروع چت
1
چت واتساپ
سلام وقت بخیر .
من از صفحه " سیستم بازیافت رنگ پودری " پیام میفرستم.
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟