طراحی و تولید کابین آبشار رنگ مایع گروه صنعتی تکنو تجهیز

طراحی و تولید کابین آبشار رنگ مایع گروه صنعتی تکنو تجهیز


نحوه کار و عملکرد اتاق ابشار رنگ

رنگ های مایع به دلیل ریز بودن هر لحضه امکان دارد که در هوا معلق شوند. به همین منظور وجود فیلترهای مخصوص در اتاق رنگ مایع و کابین آبشار رنگ اجازه پخش شدن در هوا را به آن ها نمی دهد.

خوشبختانه امروزه شاهد ایجاد کمپین های گوناگون در صنایع رنگ هستیم که وجود این کمپین ها به حفظ سلامتی کارکنان اهمیت بسیار زیادی داده و از آن ها حمایت می کنند.
سلامت نیروی انسانی یکی از پارامترهای بسیار مهم در کارایی یک صنعت است و می تواند تبعات مختلفی را به وجود بیاورد. توجه به این موضوع در سال های اخیر به شکل معنا داری افزایش پیدا کرده است.
علاوه بر کارکنان، برای به وجود آوردن محیطی سالم و بدون آلودگی در بخش های رنگرزی، شاهد هستیم که دستگاه هایی برای پاشش رنگ به وجود آمده که خصوصیات ویژه ای دارد.
این دستگاه ها اصطلاحا به نام کابین آبشار رنگ مایع مشهور شده است. قادر است میزان آلودگی محیط را کم کرده و اجازه نمی دهد تا رنگ در هنگام کار از کابین خارج شود.

شکل کابین آبشار رنگ مایع

به صورت کلی شکل این کابین شبیه به یک اتاقک است که در برخی از بخش ها داری آبشار می باشد. در اتاق رنگ مایع هوای آلوده و آلودگی ها، توسط مکنده های موجود در این دستگاه، به داخل آبشار جذب می شود.
دیترجنتی که در آب رنگ وجود دارد را این سیستم از هوا جدا می کند و در مخزن زیر آبشار آن ها را ته نشین می کند. در این شیوه، محیط کار برای اپراتور بسیار تمیز شده و آلودگی های زیست محیطی به کمترین میزان خود می رسد.

جنس و متریال به کار رفته در اطاق ابشار رنگ گروه صنعتی تکنو تجهیز از کیفیت استانداردی برخوردار است.

طراحی و ساخت اتاق رنگ مایع

کابین آبشار رنگ مایع و مشخصات آن

رنگ های مایع به دلیل قطر بسیار کوچک شان به عنوان ذرات معلق در هوا می توانند در صورت کنترل نشدن، در محیط پخش شوند. قطر رنگ های مایع کمتر از 50 میکرون است.
به همین دلیل فیلترهای مخصوص به همراه دستگاه هایی مثل آبشار رنگ در سیستم های جدید خط رنگ قرار داده می شود تا از خارج شدن رنگ ها از کابین مخصوص جلوگیری کند. اجازه پخش شدن آن ها را در محیط کار ندهند.
عملکرد کابین آبشار رنگ مایع تکنو تجهیز به این صورت است که با روان کردن آب موجود بر روی رنگ، موجب خارج شدن رنگ از کابین می شود. از سوی دیگر وجود یک مکنده که در زیر آبشار آب تعبیه شده است. با مکش دادن هوا از درون کابین، جلوی خارج شدن ذرات رنگ را کرده و آن را غیر ممکن می کند.
بعد از مکیده شدن هوا، ترکیب ذرات رنگ به همراه هوا، وارد کانال های خاصی می شود که با پاشیدن آب بر روی هوا، از خارج شدن رنگ جلوگیری می کند. در پایان نیز قطره گیرهای مخصوص، ذرات آب و هوا را از یکدیگر تفکیک و جدا می کنند.

ابعاد، اندازه و و جنس کابین ابشار رنگ

عموما اتاق پاشش رنگ را با ابعاد و اندازه های مختلفی تولید می کنند. این دستگاه ها با توجه به سفارش مشتریان طراحی می شود. در کل این مشتریان هستند که با توجه به نیاز و عملکرد مورد نظر خود از کابین های ابشار رنگ با اندازه های مختلف استفاده می کنند.

ابعاد قطعات مورد استفاده مهم ترین پارامتری است که می تواند اندازه کابین آبشار رنگ را تغییر دهد. مشتریان علاوه بر اندازه، می توانند جنس این کابین را نیز تغییر بدهند. کابین های آبشار با ابعاد و اندازه های متعددی طراحی و تولید می شوند که نیاز بسیاری از مشتریان را پوشش دهند. اندازه قطعات مهمترین عاملی است که در تعیین اندازه این دستگاه ها نقش دارند.

نحوه ساخت اتاق رنگ و طراحی آن با دانش و تجربه متخصصین تکنو تجهیز انجام میشود. عمومی ترین مواد و متریال مورد استفاده در کابین ها، استیل و گالوانیزه می باشد.  شکل و ظاهر کلی کابین ها به شکل یک اتاقک می باشد که دارای آبشار است.

تولید کننده کابین آبشار رنگ مایع در خط رنگ

ویژگی های کابین آبشار رنگ
  • جنس و ضخامت ورق های بدنه: گالوانیزه 1/25 میلی متر
  • جنس و ضخامت ورق های بدنه مخزن : روغنی 3 میلی متر با پوشش رنگ زینکریچ
  • شاسی مخزن : ناودانی 80
  • جنس لوله ها هدر اصلی: ST37
  • جنس اتصالات : ST37
  • سیستم جذب رنگ : پرده آب کابین
  • نازل اسپری آب
  • صفحه مشبک
  • سیستم جداسازی ذرات رنگ از آب: دو لایه فیلتر جذب ذرات
  • مواد و متلایر به کار رفته در کابین ها از نوع استیل و گالوانیزه می باشد.
  • دارای نازل های پاشش خطی پلی اتیلنی
  •  دارای یک یا دو اگزاست فن فوروارد

گروه صنعتی تکنو تجهیز آماده هر گونه سرویس دهی کابین آبشار رنگ برای متقاضیان محترم می باشد.

تکنو تجهیز تولید کننده انواع دستگاه های آبشار رنگ 2 متری، کابین ابشار رنگ 3 متری، مکنده رنگ مایع و تجهیزات خط رنگ مایع است. جهت مشاوره رایگان از طریق واتساپ با کارشناسان شرکت در ارتباط باشید.

4.4/5 - (5 امتیاز)

6 دیدگاه

  • واقعا عالی بود
    من که راضی بودم از ابشار رنگتون و مهم تر از همه خدمات پس از فروشتون
    مرسی

  • سلام ممنون از مطالب سایتتون
    ابشار های رنگ چند متریه ؟؟؟
    و اگه میشه قیمت ها رو هم لطف کنید بگید .
    ممنون

  • آیا دستگاه رنگرزی آبشاری تو اردبیل تولید میشه؟

    • سلام و عرض ادب
      جهت راهنمایی با شماره تلفن: ۵۵۲۶۶۰۰۲-۰۲۱ تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با شرکت تکنو تجهیز
شروع چت
1
چت واتساپ
سلام وقت بخیر .
من از صفحه " کابین آبشار رنگ مایع و مشخصات اتاقک ابشار رنگ " پیام میفرستم.
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟