تولید کننده انواع کابین دوطرف پاشش کانوایری

تولید کننده انواع کابین دوطرف پاشش کانوایری


کابین کانوایری دوطرف پاشش و بررسی ویژگی ها آن

این کابین های دو طرف پاشش کانوایر، همان طور که از نام آن ها پیدا است دارای قابلیت پاشش رنگ از دو طرف هستند. از این کابین ها به طور معمول در سیستم های پیوسته که قطعات و تجهیزات با استفاده از کانوایر حمل شده، مورد استفاده قرار می گیرند.
روش کار این کابین ها به این شکل است که با استفاده از کانوایر، قطعات از یک سمت کابین، وارد آن شده و بعد از اتمام و انجام فرآیند رنگ کاری، قطعه ها از سوی دیگر کابین خارج می شوند.
به منظور این کار، در دو طرف کابین، یک دریچه با درب ریلی قرار داده شده است که برای رنگ کاری به شکل دستی مناسب می باشد. یکی از ویژگی های اصلی این کابین در آن است که امکان نصب ربات رنگپاش در آن وجود دارد.

نحوه اعمال رنگ در کابین دوطرف پاشش کانوایری

قطعات زمانی که آماده شده، به دو شیوه دستی یا اتوماتیک برای انجام فرآیند رنگ آمیزی به داخل کابین رنگپاش پودری منتقل خواهند شد. همان طور که پیش از آن گفته شد، در کابین های رنگ پاش پودری، فضایی به منظور پاشش رنگ بر روی قطعات و یا گردش آن ها وجود دارد.
در کابین رنگپاش اجزای دهانه های ورودی و خروجی و دهانه های پاشش رنگ به شکل دستی یا اتوماتیک و سیستم روشنایی آن به همراه لوله هایی برای متصل شدن به سایلکون بازیافت قرار داده شده است.

کابین دو طرف پاشش کانوایری و نحوه کار آن

کابین های پاشش رنگ با توجه به معیارهایی مثل شکل، سایز، نوع پاشش و شرایط بازیافت رنگ پودری، در طرح های مختلف طراحی و تولید شده اند.
رنگ بازیافتی که در کف کابین جمع آوری می شود، به کمک وسیله سیستم بازیافت مکیده شده اند. پس از خارج کردن ذرات اضافی موجود در آن، به شکل قابل توجهی خالص شده و برای مصرف دوباره از آن استفاده می شود.

طراحی و ساخت کابین رنگ دوطرف پاشش کانوایر

مشخصات و ویژگی های کابین  دوطرف پاشش کانوایری

  • جنس و ضخامت ورق های بدنه: ورق روغنی ۱٫۲۵ میلی متری.
  • جنس و ضخامت ورق های مخازن: ST37 2 میلی متری.
  • مشخصات روشنایی : لامپ فلور سنت، مهتابی 40 وات.
  • پوشش بدنه رنگ این دستگاه های دو طرف پاشش کانوایری، الکترو استاتیک است.
  • این کابین ها در اندازه ها و ابعاد مختلفی ساخته می شود.

به طور معمول کابین های دو طرف پاشش رنگ در بخش هایی مورد استفاده قرار می گیرند که کانوایر وجود داشته باشد.
ابعاد استفاده از کابین های دو طرف پاشش رنگ با توجه به ابعاد قطعات تعیین می شود. باید به شکلی طراحی آن صورت گیرد که امکان گردش قطعات برای ایجاد یک پوشش رنگ مناسب وجود داشته باشد.

علت استفاده از مونوسایکلون ها

استفاده از مونوسایکلون ها برای بازیافت رنگ های موجود در کابین پاشش رنگ اهمیت فوق العاده زیادی دارد. این کار به منظور جلوگیری کردن از هدر رفت رنگ ها صورت می پذیرد.
از سوی دیگر کابین های دو طرف پاشش رنگ این امکان را فراهم می کنند که ورود و خروج مواد به صورت همزمان باشد. آنها برای استفاده از حجم زیادی از قطعات مورد استفاده قرار می گیرد. فضای درب این دستگاه ها به ابعاد قطعات بستگی دارد و باید با توجه به آن ساخته شود.

مزایای استفاده از کابین رنگ دو طرف پاشش رنگ کانوایری

یکی از مزیت های کابین های کانوایر دو طرف پاشش رنگ این است که امکان نصب کردن ربات نیز بر روی این دستگاه وجود دارد. ربات باعث می شود تا نیروی انسانی در رنگ کردن دخیل نباشد و سیستم کانوایری حمل قطعات به شکل دستی از بین می رود.
سیستم کانوایری پیوسته می تواند در این دستگاه ها، در انرژی نیروی انسانی به شکل قابل توجهی صرفه جویی کند. به همین خاطر سیستم های کانوایری و کابین های دو طرفه در کنار هم مورد استفاده قرار می گیرند. استفاده از این دستگاه ها به کاربردهای آن بستگی داشته و خریدار این محصولات باید کاربرد مورد نظر خود را در ابتدا مشخص کنند.

ویژگی های کوره باکسی دو طرف درب یا کابین دوطرف پاشش کانوایر

کوره باکسی دو طرف درب یا همان کابین دو طرف پاشش کانوایری به شکلی طراحی شده که هم بار گیری و هم تخلیه از یک طرف انجام می شود. این کوره مناسب کارگاه هایی می باشد که می خواهند کوره را انتهای کارگاه قرار دهند واز یکسوی کوره استفاده کنند.

در این نوع کوره ها از دو کالسکه استفاده می شود. این کالسکه ها به صورت طولی و عرضی در حرکت می باشند. وقتی کالسکه ایی وارد کوره می شود و مراحل پخت رنگ را طی می کند کالسکه دیگر در حال بارگیری قطعه می باشد.

مشخصات این کوره ها

  • در این کوره ها انتقال حرارت هوای گرم (200درجه سانتیگراد) توسط کانال در کف یا بغل کوره انجام می شود.
  • این انتقال غیر مستقیم می باشد که دارای دریچه های قابل تنظیم است.
    برای کنترل درجه حرارت از ترموستات دیجیتال دقیق استفاده می شود. دو عدد فن سانتریفیوژ جهت سیر کوله هوا در قسمت هیتر تعبیه شده است.
  • آب بندی درزهای آن توسط سیلیکون نسوز انجام می شود.
4/5 - (1 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با شرکت تکنو تجهیز
شروع چت
1
چت واتساپ
سلام وقت بخیر .
من از صفحه " کابین دوطرف پاشش کانوایری " پیام میفرستم.
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟