کوره پخت رنگ تکنو تجهیز تولید کننده انواع دستگاه و اتاق پخت رنگ

کوره پخت رنگ تکنو تجهیز تولید کننده انواع دستگاه و اتاق پخت رنگ


کوره پخت رنگ و مشخصات آن

دستگاه کوره پخت رنگ، از مهمترین قسمت های خط رنگ می باشد که بر اساس تناژ و ویژگی های رنگ پودری یا مایع، چیدمان فضای کارگاهی، منحنی حرارتی پخت و سایر موارد و نیازمندی های مشتری، طراحی و تولید می شوند. این کوره ها از نظر کاربرد حرارتی صنعتی، دسته بندی های گوناگونی دارند.
گروه صنعتی تکنوتجهیز یکی از تولید کنندگان پیشتاز در طراحی تولید و نصب کوره های پخت رنگ Paint Baking Oven می باشد. در زیر به برخی از مشخصات و ویژگی های فنی این کوره ها اشاره شده است.

کوره پخت یا خشک کن کانوایری

طراحی تولید و نصب انواع کوره های رنگکوره پخت رنگ که گاهی اوقات به آن کوره خشک‌کن یا فرآوری رنگ هم گفته می‌شود، رطوبت را از روکش‌ها و چسب‌های مبتنی بر آب مواد خشک می‌کند.
کوره خشک‌ کن رنگ هم با کمک کنترل‌های ترمواستاتیک در مورد گرمایش الکتریکی و کنترلرهای حرارتی که در شیرهای سلونوئید کار می‌کنند.
کوره خشک‌کن رنگ، رنگ‌های موجود در سطح مواد را با کمک هوای گرمی که در میان کوره به جریان انداخته می‌شود، خشک می‌کند.
به‌طورکلی، این کار به‌واسطه وجود یک اتاق گرم‌کن انجام می‌شود که هوا در آن گرم می‌شود و سپس هوای گرم به‌وسیله فن‌ها در میان کوره به جریان انداخته می‌شود.

درجه حرارت کوره های پخت رنگ

کوره‌های پخت رنگ با زمان تقریبی ۳۰-۲۶ دقیقه و حرارت حداکثر تا ۲۵۰ درجه سانتی‌گراد توانایی پخت منظم انواع رنگ‌های پودری و مایع را مطابق منحنی پخت دارند. این کوره‌ها قابلیت خشک کردن و دفع حلال از رنگ و نیز پلیمریزاسیون رزین رنگ‌ها را در دماهای مختلف دارند.
حرارت کوره پخت رنگ به وسیله مبدل حرارتی (شامل مشعل، مبدل حرارتی و سیستم گردش هوا) تأمین می‌شود. با استفاده از ترموستات به روش PID کنترلر می‌توان حرارت کوره را تنظیم و کنترل کرد. برای جلوگیری از خروج هوای داخل کوره از دو دستگاه پرده هوایی استفاده می‌شود.

با قرار دادن کوره خشک‌کن رنگ در کارگاه تولیدی موارد زیر تضمین می‌شوند

  • سرعت بخشیدن به عملیات خشک‌کردن رنگ
  • بهبود بیشتر کیفیت محصول
  • افزایش دوام و عمر محصول
  • صرفه‌جویی در هزینه رنگ کردن محصول
  • داشتن محصولی عاری از گردوغبار

ویژگی‌های کلیدی کوره پخت رنگ

  • داشتن حرارت یکنواخت
  • سیستم چرخ‌ دستی (trolley) برای بارگذاری / تخلیه آسان الکترودها در کوره
  • داشتن درهای متعادل از نوع بالا و پایین عمودی
  • داشتن یک مشعل که در بالا و در یک اتاقک مجزا نصب‌شده و حرارت را از یک سمت دیواره از طریق فن‌های جریان هوا در اتاقک اصلی به جریان می‌اندازد که باعث ایجاد حرارت یکنواخت می‌شود.
  • کوره پخت رنگ یک کنترل پانل مناسب دارد که برای اپراتور آن یک کنترل ترتیبی برای کار فراهم می‌کند تا بتواند به‌آسانی با آن کار کند و در پایان روند کار کوره به‌طور خودکار خاموش می‌شود و بوق هشداری به صدا درآورده و آن را به اپراتور اعلام می‌کند. این کنترل پانل یک کنترلر دما، یک ولت‌متر و یک زنگ هشدار دارد.
  • زمانی که اجاق به هر دلیلی از کار بیفتد یا با مشکلی مواجه شود، گاز آن قطع شده و یک هشدار صوتی تصویری مبنی بر این مشکل پخش می‌شود.
تولید کننده کوره رنگ و تجهیزات پخت رنگ

گروه صنعتی تکنو تجهیز  تولید کننده و تامین کننده قطعات و تجهیزات اتاق پخت رنگ و کوره رنگ خودرو و تجهیزات جانبی آن است. جهت خرید کوره رنگ یا تجهیزات جانبی آن، با همکاران ما در بخش فروش کوره پخت رنگ از طریق شماره های زیر تماس حاصل نمایید.

1/5 - (1 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با شرکت تکنو تجهیز
شروع چت
1
چت واتساپ
سلام وقت بخیر .
من از صفحه " مشخصات کوره پخت رنگ " پیام میفرستم.
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟