پخت رنگ در کوره رنگ الکترواستاتیک

پخت رنگ در کوره رنگ الکترواستاتیک


طریقه پخت رنگ در کوره رنگ

 
طریقه پخت رنگ در کوره رنگ الکترواستاتیک به این صورت است که پس از مراحل تمیزکاری و زیرسازی، پخت رنگ را می توان به عنوان اصلی ترین عامل رسیدن به پوشش مطلوب نام برد. در واقع پخت ناقص روی پوشش نهایی تاثیر نامطلوبی می گذارد.
عملیات گرمادهی نهایی در یك خط رنگ كاری پودری شاید حساس‌ترین مرحله‌ فرآیند باشد. از این عملیات برای ذوب كردن، جاری شدن و پخت پودر پاشیده شده روی سطح قطعات در دمای محیط، همان گونه كه در فرآیند پاشش الكترواستاتیكی دیده شد، استفاده می‌ كنند. از گرما برای بالا بردن دمای قطعاتی كه قرار است پودر روی آنها ذوب شود نیز استفاده می ‌كنند.
این كار مستلزم برقراری چرخه دما-زمان برای رنگكاری است، تا بتوان ضخامت لایه را در مورد قطعات دیگر نیز به همان اندازه نگهداشت. هرچه قطعه گرم‌ تر باشد، پودر بیشتری به نقطه ذوب رسیده و به سطح قطعه می ‌چسبد. ‎
 

پخت رنگ در کوره حین عملیات رنگکاری

پخت رنگ در کوره در حین عملیات رنگ کاری به این صورت است که پس از پاشش رنگ در كابین، قطعه رنگ شده بصورت مكانیزه و یا دستی به كوره پخت انتقال داده می شود. در این مرحله باید در مدت 15 تا 20 دقیقه، قطعه رنگ شده در دمای 180 الی 220 درجه قرار گیرد و پخته شود. در این مرحله است كه رنگ كاملاً روی سطح مورد نظر تثبیت می گردد، تا حدی كه فلز رنگ شده قابل برش ، خم كاری و پرسكاری می باشد.
در واقع دمای پخت رنگ های پودری به طور معمول بین 190 الی 220 درجه سانتی گراد بوده و حدودا بین 15 الی 20 دقیقه به طول می انجامد. دما یا مدت زمان پخت کمتر از میزان استاندارد باعث ضعیف شدن مقاومت های مکانیکی و شیمیایی رنگ ها و همچنین ایجاد ظاهر نامطلوب رنگ می شود.
پخت با دمای بالا و زمان بیشتر از حد استاندارد نیز باعث مات شدن رنگ های براق و تغییر رنگ پوشش های پودری می شود. هنگام انتخاب كوره‌ها برای خط رنگ ‌كاری پودری متغیرهای بسیاری باید بررسی شوند. مهمترین ملاحظات در موارد زیر اعمال می ‌شود.
 

کوره پخت رنگ و خط رنگ کاری:

قطعه:‌ اندازه، جرم، محدودیت‌های دما
نقاله: نوع، وسیله نگهدارنده قطعه، سرعت خط
پودر: نوع فرمولاسیون، ضخامت، نمودار پخت، رنگ ، جلا، آزمایش پخت.
 

فروش کوره رنگ و تجهیزات خط رنگ :

گروه صنعتی تکنو تجهیز، تولید کننده انواع کوره پخت رنگ، اعم از کوره پخت رنگ تفلون، کوره پخت رنگ خودرو ، کوره پخت رنگ لعاب و … می باشد. کوره های تولید شده در این شرکت اعم از کوره باکسی، کوره کمدی، اتاق رنگ خودرو، خشک کن کانوایری از بهترین مواد اولیه ساخته شده اند و دارای ضمانت نامه می باشند. جهت خرید هر یک از کوره های پخت رنگ با همکاران ما در واحد فروش تماس حاصل نمایید.

امتیاز شما به این مطلب

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با شرکت تکنو تجهیز
شروع چت
1
چت واتساپ
سلام وقت بخیر .
من از صفحه " عملیات پخت رنگ " پیام میفرستم.
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟