چگونه رنگ ‌پاش دستی بسازیم ؟

چگونه رنگ پاش دستی بسازیم ؟ آموزش ساخت رنگ پاس دستی در خانه

ساخت رنگ ‌پاش دستی و استفاده از آن برای رنگ آمیزی محیط نه تنها هزینه‌ها را کاهش می‌دهد، بلکه در بهبود زیبایی بصری محیط نقش گسترده‌ای دارد. رنگ ‌پاش‌های دستی با قابلیت کاربری آسان خود به راحتی سطوح مورد نظر شما را مملوء از رنگ دلخواه می‌کنند. این محصولات با وسایل نه چندان باارزش تهیه می‌شوند اما ارزش فوق العاده‌ای در صنعت رنگ آمیزی دارند. زیرا جایگزینی ایده‌آل برای رنگ ‌پاش‌های برقی و گران قیمت هستند. در ادامه مراحل مختلف ساخت رنگ‌ پاش‌های دستی بیان شده‌اند.

رنگ‌ پاش دستی چیست و چه کاربردی دارد؟

پیش از آموزش ساخت رنگ‌ پاش ساده خانگی باید با این نوع از رنگ پاش آشنا باشید. پیستوله رنگ ‌پاش دستی دستگاهی مناسب برای پخش یکنواخت رنگ روی سطوح است. این پیستوله رنگ همچون دستگاه پاشش رنگ پودری djs اجزای گوناگونی همچون مخزن، لوله، نازل و شلنگ را در دل خود جای داده و به شکلی ویژه ذرات رنگ را از هم جدا می‌سازد. به گونه‌ای که نتیجه کار، ایجاد سطحی زیبا و یکنواخت است. این دستگاه پاشش رنگ برای رنگ کردن چوب، فلز، دیوار و وسایل تزئینی کاربرد زیادی دارد.

آموزش ساخت رنگ ‌پاش دستی

ساخت پیستوله رنگ ‌پاش در خانه کار چندان سختی نیست. زیرا ابزارها و وسایل مورد نیاز این فرآیند در هر خانه‌ای یافت می‌شود. کافی است کمی خلاقانه عمل کنید و به جای صرف هزینه گزاف، با ابزارهای ساده خانگی رنگ ‌پاش بسازید. مراحل ساخت پیستوله رنگ پاش در خانه عبارتند از:

مرحله 1:  تهیه مواد و ابزارهای مورد نیاز ساخت رنگ پاش

برای تولید دستگاه پاشش رنگ به ابزارهایی نیاز دارید تا به عنوان مخزن، نازل، شیلنگ و پیچ از آن‌ها بهره بگیرید. وسایل مورد نیاز شما در این مرحله عبارتند ار:

  • ۲ یا ۳ عدد تیوپ لاستیک دوچرخه
  • ۱ عدد بطری نوشابه
  • لوله‌های پلاستیکی
  • خودکار
  • اره آهن بر
  • انبر و سوراخ کن
  • فندک
  • پمپ دوچرخه
  • قوطی رنگ خالی

مرحله 2: خالی کردن قوطی اسپری رنگ

پس از تهیه مواد لازم، کار خود را آغاز کنید. در اولین گام قوطی اسپری رنگ را قبل از برش زدن خالی از هوا و رنگ کنید. بدین منظور می‌توانید قوطی را با سوراخ کن سو‌راخ نمایید و هوای آن را خارج کنید. حال فلزی که در اطراف سوپاپ اسپری قرار دارد را جدا سازید. قسمت‌های نوک تیز را هم جدا کنید و اسپری را کنار بگذارید.

مرحله ۳: جدا کردن سوپاپ از تیوپ داخلی دوچرخه

در این مرحله اسپری رنگ را کنار بگذارید و به سراغ تیوپ دوچرخه بروید. در سطح تیوپ سوپاپ‌هایی را مشاهده می‌کنید که باید از تیوپ جدا شوند. با استفاده از قیچی یا چاقو سوپاپ را از لوله تیوپ جدا سازید.

مرحله ۴: سوراخ کردن بطری نوشابه

در این مرحله از ساخت رنگ پاش دستی باید بطری نوشابه سوراخ شود. اما چگونه؟ برای ایجاد سوراخ یکنواخت روی بطری لازم است پیچ گوشتی سوراخ کن را گرم کرده و بطری را سوراخ نمایید. سوراخ روی بطری باید به اندازه سوپاپ تیوپ دوچرخه باشد.

حال چند حلقه دایره‌ای شکل از تیوپ را برش بزنید. سپس یک‌ حلقه از تیوپ را روی سوپاپ بطری نوشابه قرار دهید. در نهایت سوپاپ را به بطری وصل کنید. به منظور چسباندن حلقه‌های تیوپ لاستیک دوچرخه به بطری نوشابه لازم است از قسمت بیرونی بطری سوپاپ را با مهره محکم کنید.

مرحله ۵: سوراخ کردن درب بطری نوشابه کوکا کولا

در این مرحله از ساخت پیستوله رنگ پاش با وسایل دور ریختنی تقریبا بطری آماده شده است. کاری که شما باید انجام دهید، این است که به سراغ درب بطری بروید و آن را با فندک گرم کنید. سپس پیچ‌ گوشتی سوراخ کن را داخل درب فرو ببرید تا یک سوراخ روی درب ایجاد شود. اندازه این سوراخ نیز باید به اندازه سوراخ سوپاپ تیوپ دوچرخه باشد.

مرحله ۶: ساخت سوپاپ درپوش بطری

دو حلقه از لاستیک را از سمت بالا و سمت داخل وارد بطری کرده و آن را با مهره محکم نمایید. سپس قسمتی از لوله پلاستیکی را برش زده و آن را به انتها بطری وصل کنید. در واقع مایع رنگ شما باید از لوله عبور کند و از بطری خارج شود. در قسمت خارجی درب بطری، لوله دیگری قرار دهید و با چسب حرارتی آن را محکم کنید. اتصالات باید به قدری محکم باشند که به هنگام پاشش رنگ پیستوله خراب نشود.

مرحله ۷: تهیه سوپاپ بطری

لوله پلاستیکی به حدی کشیده شود که در قسمت پلاستیکی سوپاپ قوطی قرار بگیرد. قسمتی از لوله را بردارید و انتهای آن را به شکل v در بیاورید. این کار باعث می‌شود سوپاپ و لوله محکم و ایمن باشند. در گام بعد رنگ پاش دستی بدون برق شما آماده است. مقداری آب را درون مخزن پیستوله بریزید و آن را اسپری کنید. اگر فشار داخل بطری افزایش یافت اما نشتی به وجود نیامد، یعنی تمام مراحل به درستی انجام شده‌اند. پس از تست پیستوله رنگ پاش نیمی از مخزن را با دانه‌های رنگ پر کنید و در سطوح مختلف آن را اسپری نمایید.

توجه داشته باشید شرکت تکنو تجهیز آماده عرضه هر گونه رنگ ‌پاش و تجهیزات لازم برای ساخت این دستگاه‌ها است. پس اگر می‌خواهید حرفه‌ای‌تر عمل کنید و رنگ پاشی کاملا مستحکم و ماندگار بسازید، پیشنهاد می‌کنیم از تکنو تجهیز کمک بگیرید.

هزینه ساخت رنگ پاش دستی چقدر است؟

خرید انواع دستگاه رنگ پاش هزینه خاص خود را دارد اما تهیه دستگاه رنگ پاش هزینه چندانی ندارد. برای ساخت این دستگاه‌ها می‌توانید از وسایل کم ارزش خانگی استفاده کنید. پس لزومی ندارد هزینه‌های زیادی را صرف خرید تجهیزات پیشرفته کنید. البته کاربرد مد نظر شما نیز در این زمینه اهمیت دارد.

برای مثال در کوره رنگ عموما رنگ پاش‌های بادی حرفه‌ای استفاده می‌شوند که ساخت آن‌ها تجهیزاتی پرقدرت را می‌طلبد. اما برای کاربردهای معمولی رنگ پاش دستی خانگی مناسب است و هزینه چندانی ندارد. شما با کمترین میزان هزینه می‌توانید این رنگ پاش را برای انجام امور مختلف خود تهیه کنید.

4/5 - (1 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با شرکت تکنو تجهیز
شروع چت
1
چت واتساپ
سلام وقت بخیر .
من از صفحه " چگونه رنگ ‌پاش دستی بسازیم ؟ " پیام میفرستم.
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟