رنگ کوره ای مایع و ویژگی های آن

رنگ کوره ای مایع و ویژگی های آن


رنگ کوره ای مایع و ویژگی های آن

رنگ کوره ای مایع به صورت مایع و در ظروف گالنی عرضه می شود. همانند سایر رنگ های مایع توسط کمپرسور و پیستوله رنگ بر قطعه پاشیده شده و با حرارت کوره پخته می شود. جهت رنگ آمیزی قطعات، کابین آبشار رنگ قادر است میزان آلودگی محیط را کم کرده و اجازه نمی دهد تا رنگ در هنگام کار از کابین خارج شود.

رنگ کوره ای مایع بدلیل پایدارای بالا در صنایع اتومبیل سازی و فلز سازی، همچنین در حوزه لوازم خانگی برای پوشش سطوح کابینت ها، ماشین لباسشویی و … کاربرد دارد.

رنگ مایع کوره ای و زمان پخت و درجه حرارت آن

رنگ کوره ای مایع و زمان پخت و درجه حرارت آن- رنگ مایع کوره ایهر فرمول رنگ، دما و زمان مخصوص به خود را برای سخت شدن نیاز دارد که معمولاً بر روی محصول مقدار درجه گرما به سانتیگراد و زمان به دقیقه درج شده که 115 تا 140 درجه و از 11 تا 17 دقیقه می باشد.
این میزان برای برای رنگ های مایع الکیدی و اکریلیک اپوکسی و رنگ های مایع اکریلیک امین 180 درجه و تا 40 دقیقه هم تحت حرارت قرار می گیرند.
بهترین نتیجه را زمانی به دست می آوریم که طبق سفارش سازنده، دما و زمان را اعمال کنیم. در کل رنگ های روشن دمای پایین و زمان بیشتر و رنگ های تیره دمای بالا و زمان کمتر نیاز دارند.

رنگ دو جزئی اپوکسی هواخشک

اگر نیازی به پوششی مقاوم مانند رنگ کوره ای داشتیم اما کوره در اختیار نبود یا قطعه بزرگتر از کوره بوده و در آن جا نمی گرفت، می توانیم از رنگ دو جزئی اپوکسی هواخشک استفاده کنیم که رنگ مایع است و با پیستوله رنگپاش پاشیده می شود و بدون نیاز به کوره در تماس با هوا خشک می شود و از 2 ماده جدا تشکیل شده است:
1. بیس که رزین اصلی است.
2. هاردنر که سخت کننده است و هر چه درصد هاردنر بیشتر باشد رنگ زودتر خشک می شود و زمان کمتری برای پاشش رنگ دارید.

رنگ اپوکسی هوا خشک همان رنگ مایع است که با پیستوله پاشیده می شود. در تماس با هوا خشک می شود و در کوره قرار داده نمی شود. و از ۲ ماده : بیس که رزین اصلی است و هاردنر که سخت کننده است تشکیل یافته است. نسبت مخلوط کردن هاردنر به رزین بر روی گالن آن نوشته شده است.

ترکیب هاردنر و رزین

دو جزء گفته شده را با تینر مخصوص اپوکسی رقیق می کنند. مقدار و نسبت مخلوط کردن هاردنر به رزین بر روی گالن آن نوشته و پس از مخلوط کردن و رقیق کردن باید بلافاصله توسط کمپرسور و پیستوله پاشیده شود. 6 ساعت بعد خشک و پس از 24 ساعت کاملاً سخت و مقاوم می شود. البته از نظر قیمت کمی بالاتر از رنگ کوره ای است.

معرفی رنگ کوره ای

رنگ های کوره ای نوعی از پوشش ها هستند که خشک شدن و تثبیت آن ها توسط حرارت کوره انجام می شود. رنگ های کوره ای علاوه بر جلای بیشتر، جنبه حفاظتی را نیز به خوبی تامین می کنند. این رنگ ها مقاومت خوبی در برابر آب، پاک کننده ها، مواد شیمیایی و …  را دارند. رنگ کوره ای نوعی پوشش از مواد شیمیایی است که بعد از پاشش بر روی قطعه موردنظر، به واسطه حرارتی که می بیند سخت و یکپارچه می شود. از ویژگی های رنگ کوره ای، مقاومت بالای آنها در مقابل مواد شوینده ، رطوبت و ضربه است.

رنگ مایع کوره ای

رنگ کوره ای مایع

این نوع رنگ بصورت مایع تولید و عرضه می شود. روش اجرای آن نیز مانند دیگر رنگ های مایع می باشد و از طریق پیستوله و کمپرسور بر سطح قطعه مورد نظر پاشیده می شود. سپس در کوره قرار میدهیم و در دمای کوره پخته می­شود. همانند رنگ کوره ای پودری، برای این نوع رنگ نیز، دما و مدت زمان مورد نیاز جهت اجرای فرآیند از طریق سازنده محصول ارائه می­شود.

هر رنگی ، دما و زمان مخصوص برای سخت شدن دارد. معمولا رنگ های روشن دمای پایین و زمان بیشتر و رنگ های تیره دمای بالا و زمان کمتری نیاز دارند. بر روی رنگ ها مقدار درجه گرما به سانتی گراد و زمان به دقیقه درج شده است.

قیمت این نوع رنگ ها نسبت به سایر رنگ ها مناسب تر است. با توجه به قیمتی مناسب کیفت مطلوبی دارند. همچنین در برابر عوامل داخلی و خارجی بسیار مقاوم است.

کابین آبشار رنگ مایع

 

جهت خرید تجهیزات رنگ مایع مانند اتاق آبشار رنگ و کوره پخت رنگ با کارشناسان تکنو تجهیز در ارتباط باشید.

4.5/5 - (4 امتیاز)

1 دیدگاه

  • رنگ کوره ای یا رنگ الکترواستاتیک، نوعی رنگ صنعتی است که در دو نوع رنگ های پودری و رنگ های مایع کوره ای در صنایع رنگ و پوشش تولید می شوند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با شرکت تکنو تجهیز
شروع چت
1
چت واتساپ
سلام وقت بخیر .
من از صفحه " رنگ مایع کوره ای (پوشش های کوره ای مایع) " پیام میفرستم.
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟