سطح نهایی پوشش های پودری و قابلیت های آن

سطح نهایی پوشش های پودری و قابلیت های آن


پوشش دهنده های پودری را می توان در طیف وسیعی از رنگ ها، روکش ها، بافت ها و ضخامت هایی که به راحتی با استفاده از روش های معمول پوشش دهی قابل دستیابی نیستند، اعمال کرد. سطح نهایی پوشش پودری دارای ویژگی هایی است که در ان مطلب به آنها میپردازیم.

سطح نهایی پوشش های پودری و قابلیت های آن

سطح نهایی پوشش های پودری و قابلیت های آنبا توجه به توانایی تولید هر رنگ، می توان فرمول مواد پوشش دهنده پودری را برای کاربردهای محافظتی و تزئینی تعیین کرد. سطح کار نهایی حاصل از به کار بردن مواد پودری از مات تا براق و شفاف تا براق یا متالیک است. بافت های مختلفی برای اهداف تزئینی یا به منظور پنهان کردن نقص های سطحی وجود دارند.

در فرآیند پوشش پودری دامنه وسیع تری از ضخامت پوشش فراهم می شود. در مقایسه با فرآیند پوشش دهی با مایع ، پوشش پودری می تواند با سهولت بیشتری پوشش ضخیم تر و یکنواخت ایجاد نماید. این حالت مخصوصاً هنگام استفاده از پوشش دهی به روش بستر سیال نمود بیشتری دارد.

با استفاده از روش ESD ، دستیابی به پوشش های نازک و یکنواخت نیز امکان پذیر است. البته نه به اندازه نازک بودن پوشش هایی که از طریق فرآیند پوشش دهی با مایع به دست می آیند.

مزایای مختلف پوشش با استفاده از مواد پودری

  • افزایش دوام.
  • قابلیت استفاده برای کارهای تخصصی تر.
  • تاثیرات زیست محیطی کمتر.
  • زمان کار سریع تر و هزینه های پایین تر مواد نسبت به روشهای معمول پوشش دهی با مایع.
  • پوشش های پودری، از ماندگاری و دوام بیشتری نیز نسبت به پوشش های مایع برخوردار است.
  • مقاومت بالاتری در برابر ضربه، رطوبت، مواد شیمیایی و سایش از خود نشان می دهند.
  • محافظت بیشتری در برابر خراش، سایش، خوردگی، رنگ رفتگی و سایش عمومی دارند.
  • این خصوصیات باعث می شود پوشش پودری برای کاربردهای پر استفاده مناسب باشند.
  • از مزایای فرآیند پوشش های پودری، عدم نیاز به حلال و عدم انتشار دی اکسید کربن و مواد زائد خطرناک است که نیاز به دفع دارند.

مزایای مختلف پوشش با استفاده از مواد پودری

به طور کلی در این فرآیند نیاز به پرایمرهای سطحی وجود ندارد. در نتیجه حذف این مواد در این فرآیند میزان مواد سمی و سرطان زا که در طول فرآیند در محیط آزاد می شوند ، محدود می شود.

همچنین به شناخت پوشش دهنده پودری به عنوان یک جایگزین سازگار با محیط زیست برای پوشش دهنده های مایع کمک می کند.

فرآیند پوشش دهی پودری به دلیل زمان کار سریعتر با آن و استفاده از مواد پوشش دهنده بیشتر، می تواند هزینه کمتری نسبت به فرآیند پوشش با مایع داشته باشد.

مرحله پخت در فرآیند پوشش دهی با رنگ های پودری

مرحله پخت در فرایند پوشش دهی با پودر این امکان را فراهم می آورد تا قطعات روکش شده با پودر بلافاصله پس از خنک شدن قطعه مونتاژ، بسته بندی و حمل شود. علاوه بر این، قطعات زمان کمتری را در انبار می مانند.

از این رو تولید کنندگان و ارائه دهندگان خدمات برای روکش و پرداخت کار را قادر می سازد سرعت بیشتری برای انجام کار داشته باشد. همچنین نیاز به فضای ذخیره سازی کمتری داشته باشند.

در فرآیند پوشش دهی با پودر این امکان وجود دارد تا مواد بیش از حد پاشیده شده، به جای هدر رفتن جمع آوری و بازیافت شوند. جمع آوری رنگ های پودری اضافی ، از طریق سایکلون بازیافت رنگ پودری انجام می شود. این امر باعث کاهش مقدار مواد زائد مورد نیاز برای دفع ، افزایش میزان استفاده از مواد پوشش دهنده و کاهش هزینه مواد به مرور زمان می شود.

4.2/5 - (4 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با شرکت تکنو تجهیز
شروع چت
1
چت واتساپ
سلام وقت بخیر .
من از صفحه " سطح نهایی پوشش های پودری + مزایای پوشش با مواد پودری " پیام میفرستم.
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟