مزایا و محدودیت های فرآیند پوشش دهی پودری

مزایا و محدودیت های فرآیند پوشش دهی پودری


مزایا و محدودیت های فرآیند پوشش دهی پودری

 
ویژگی های مواد بستر پوشش های پودری طی فرآیند پخت و گرمادهیفرآیند پوشش با استفاده از مواد پودری مزیت های مهمی نسبت به به پوشش دهنده های مایع دارد. با این حال رنگهای پودری معایبی دارند و محدودیت هایی نیز برای این فرآیند وجود دارد. محدودیت های این فرآیند شامل موارد زیر است :

  • محدودیت موجود برای مواد مناسب بستر
  • تولید دشوار پوشش های مسطح و یکنواخت
  • زمان فرآوری طولانی تر برای پوشش های تغییر دهنده رنگ
  • زمان خشک شدن و پخت طولانی تر برای قطعات بزرگ و هزینه های بالاتر برای شروع کار

 

ویژگی های مواد بستر پوشش های پودری طی فرآیند پخت و گرمادهی

مواد بستر باید بتوانند در برابر درجه حرارت مورد نیاز در مرحله پخت مقاومت داشته باشند. تا برای کاربردهای پوشش با استفاده از پودر مناسب باشند.
حتی اگر بتواند در برابر گرما نیز مقاومت کند، دستیابی به یک پوشش یکنواخت به ویژه برای پوشش های نازک یا دارای چند رنگ همچنان مشکل ساز است. تولید پوشش های نازک دشوار است. زیرا کنترل میزان مواد پودری که در مرحله اجرا بر روی لایه بستر اعمال می شود، در حالی که یکنواختی کار نیز حفظ شود چالش برانگیز است.
تولید سریع پوشش های چند رنگ دشوار است. زیرا مواد پاشیده شده اضافی باید کاملاً جمع آوری شده و از محل پاشش پاک شود. در غیر این صورت ، ممکن است باعث آلودگی متقابل در مواد بازیافتی یا مجددا استفاده شده گردد.
 

زمانبندی و هزینه اعمال پوشش دهنده های پودری

هزینه اعمال پوشش دهنده های پودریدر حالی که فرآیند پوشش دهی با پودر می تواند در طول زمان هزینه کمتری داشته باشد، اما برای کاربردهای خاص پوشش، ممکن است استفاده از پوشش مایع مقرون به صرفه تر باشد.
به عنوان مثال، قطعات روکش شده با پودر به طور معمول سرعت انجام کار را بیشتر می کنند. اما قطعات بزرگ، ضخیم یا سنگین نیاز به دمای بالاتر و زمان خشک شدن طولانی تر و فرآیند پخت گسترده تری دارند.
این زمانبندی های طولانی مدت، برای فرآیند پخت نه تنها روند تولید را به تأخیر می اندازند، بلکه منجر به افزایش هزینه های انرژی نیز می شوند.
برای کارخانه های تولید کننده و ارائه دهندگان خدمات، سرمایه گذاری اولیه در تجهیزات پوشش های پودری نیز بیشتر از پوشش مایع است. زیرا فرآیند نیاز به تفنگ اسپری، کابین رنگ مخصوص اسپری و کوره پخت دارد.
دو تجهیزات آخر، به میزان قابل توجهی هزینه های اولیه راه اندازی را زیاد می کنند. ممکن است استفاده از پوشش دهنده های پودری را برای عملیات های با بودجه کم نامناسب سازند.

4/5 - (1 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با شرکت تکنو تجهیز
شروع چت
1
چت واتساپ
سلام وقت بخیر .
من از صفحه " مزایا و معایب پوشش دهنده های پودری + زمان و هزینه رنگ " پیام میفرستم.
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟