تولید کننده تجهیزات آبکاری و پوشش داکرومات و کوره های داکرومات

تولید کننده تجهیزات آبکاری و پوشش داکرومات و کوره های داکرومات


پوشش های داکرومات

پوشش Zinc Flake که در ایران با نام تجاری داکرومات شناخته می شود، پوششی بسیار مقاوم به خوردگی و حرارت است. پوشش داکرومات نوعی پوشش مقاوم به خوردگی شیمیایی دو فازی است. این پوشش از قرارگیری دو فلز آلومینیوم و روی در یک زمینه الیافی غیر آلی در کنار یکدیگر تشکیل می شود. در مقایسه با پوشش های مقاوم به خوردگی نسل قبل از خود از ویژگی های قابل توجهی برخوردار است.
به عبارتی دیگر داکرمات نوعی پوشش غیرالکترولیتی بی خطر برپایه آب است. این پوشش برای محافظت از قطعات فولادی و چدنی در برابر خوردگی به کار می رود. ذرات روی و آلومینیوم به همراه چسب کروم عناصر اصلی مواد را تشکیل می دهند. پوشش داکرومات نوعی خاصیت ضد اصطکاک دارد.

این فرآیند همانند بسیاری روش های پوشش کاری با روش های مختلفی قابل اعمال است. عمده ترین روش های مورد استفاده با توجه به تنوع محصولاتی که پوشش داده می شوند شامل دو مرحله پاشش یا غوطه وری در محلول پایه و پخت می باشد.

مقاومت پوشش دهی

دستگاه تولید پوشش های داکروماتبا توجه به استانداردهای ASTM و مقالات و تحقیق های انجام شده به ازای هر 1 میکرومتر پوشش اعمال شده روی قطعات فولادی 100 ساعت در مقابل تست سالت اسپری مقاومت می نمایند.
ضخامت 10 تا 12 میکرومتر برای پیچ و مهره ها با پوشش دهی داکرومات بدست می آید که مناسب می باشد. این مقدار مقاومتی دو برابر با 50 تا 60 میکرون پوشش گالوانیزه گرم می باشد.
چسبندگی این پوشش بسیار عالی بوده و جایگزین مناسبی برای  پوشش های گالوانیزه سرد و گرم شده اند. آنها به مراتب خواص بهتری ارائه می دهند.

لایه محافظ پوشش داکرومات

این پوشش خاص به روش های گوناگون از بروز خوردگی شیمیایی جلوگیری می کند. لایه محافظ ایجاد شده از پوسته های روی و آلومینیوم ، پوششی مناسب بر روی فلز پایه ایجاد می کند. همچنین از تماس عوامل خورنده و سطح فلزی محافظت می کنند.
خاصیت گالوانیک این پوشش سبب می شود در تمام محیط های خورنده ای که دسته پوشش های گالوانیزه استفاده می شوند با عملکرد مناسب تر و عمر طولانی تر مورد بهره برداری قرار گیرد.
وجود اکسید فلزی در داکرومات سبب می شود تا میزان خورگی مابین فولاد و روی به مقدار قابل توجهی کاهش یافته و این پوشش را تا سه برابر نسبت به پوشش روی مقاوم تر کند.

فرآیند پوشش دهی داکرومات

فرایند داکرومات در واقع نوعی آبکاری معدنی مطابق با استانداردهای زیست محیطی است. این فرآیند از ترکیب روی و آلومینیوم در محلول کرومات به دست می آید. حاصل این فرآیند دارای خاصیت چسبندگی بالا، مقاومت بسیار بالا در برابر خوردگی، زنگ زدگی و حرارت با ضریب اصطکاک پایین است. در این محصولات تردی و شکست هیدروژنی بوجود نمی آورد.
آبکاری داکرومات با قابلیت های مقاومتی بالاتر از آبکاری گالوانیزه گرم و حذف معایب ناشی از گالوانیزه گرم مناسب ترین نوع آبکاری برای پیچ و مهره ها می باشد. مضاف بر آن پیچ و مهره های استاندارد A490 , A354 Grade DB , SAE J429 Grade 8 تحت هیچ شرایطی گالوانیزه گرم نمی شود. علاوه بر این مناسب ترین نوع آبکاری آنها آبکاری داکرومات است.

بررسی فرآیند آبکاری داکرومات در صنایع پیچ و مهره سازی

آبکاری داکرومات یک فرایند آب محور می باشد. در صنایع مرتبط با پیچ و مهره سازی، پیچ و مهره داخل محلول آبی از ذرات روی، آلومینیوم و کرومات قرار می گیرد. سپس محلول تا حداکثر 100 درجه سانتی گراد گرم شده تا ذرات روی و آلومینیوم، بصورت لایه لایه بر روی سطح پیچ و مهره قرار گرفته و خشک شوند. در مرحله بعد پیچ و مهره داخل کوره هایی شده و تا 300 درجه سانتی گراد گرما می بینند و لایه های روی و آلومینیوم روی آنها پخته می شوند. برای رسیدن به حداکثر مقاومت خوردگی و حرارتی معمولا کل پروسه دو بار تکرار می شود.

تولید کننده تجهیزات کامل و کوره های داکرومات

گروه تولیدی تکنو تجهیز، تولید کننده تجهیزات خط آبکاری داکرومات به ویژه کوره داکرومات برای صنایع می مختلف باشد. این کوره ها به سفارش مشتری ساخته می شوند. جهت ثبت سفارش با همکاران ما در واحد فروش تماس حاصل نمایید.

 

موارد مصرف پوشش داکرومات در صنایع مختلف

از کاربردهای متنوع پوشش های داکرومات در صنایع مختلف، می توان به موارد زیر اشاره نمود. ما در این مقاله کاربرد این پوشش و موارد مصرف لایه دآکرومات را بررسی کرده ایم.

موارد مصرف پوشش داکرومات در صنایع مختلفصنایع خودروسازی

پوشش داکرومات بدلیل مقاومت شیمیایی در برابر انواع روغن موتور، گریس، مواد شوینده، روان کننده و رطوبت گزینه بسیار مناسبی برای ابکاری قطعات مختلف فلزی خودرو است. همچنین در این صنعت از پوشش های داکرومات برای پیچ و مهره، واشر، لوله های آب، فنر، بست، قطعات پرسی استفاده می شود.

صنایع دریایی

پیچ و مهره هایی که در کشتی ها و ماشین آلات دریایی که در معرض آب، املاح معدنی و انواع مواد خورنده محیطی هستند. پوشش قطعات مصرفی در قایق ها، زیر دریایی ها و قطعات خارجی موتور، بست ها و لوله های آب، تجهیزات سبک، زنجیر ها

صنایع ریلی

از پوشش های داکروماتی می تواند در صنایع ریلی و پوشش دهی پیچ و مهره، واشر، بست، ریل، فنر استفاده نمود.

صنایع کشاورزی و گلخانه ای

یچ، مهره، واشر، بست ریل، قطعات پرسی و قطعات در مجاورت آب و رطوبت

نیروگاه ها و تاسیسات انتقال نیرو

يراق آلات ، پیچ، مهره، واشر، اتصالات

صنعت ساختمان

صنعت ساختمان بدلیل استفاده از پیچ های شش گوش سازه A490 که کلا امکان آبکاری گالوانیزه گرم برای آنها نیست. استاندارد های دیگر پیچ شش گوش از عمدع ترین صنایعی است که از پوشش های داکرومات بهره برده است. همچنین در اتصالات دیوار و ساختمان،میخ ها، پیچ های پایه، شبکه های تقویت کننده بتنی از پوشش های داکرومات استفاده می شود.

صنایع نفت، گاز و پتروشیمی

شیر آلات، تجهیزات و اتصالات، پیچ و مهره

ماشین آلات صنعتی

ماشین آلات صنعتی، اتصالات ، قطعات مختلف در معرض خوردگی ، انواع پمپ ها، مخازن سیالات و گازها بطور کلی تمامی صنایعی که نیازمند پیچ و مهره های با تنسایل بالا و مقاوم در برابر خوردگی هستند. می توانند از داکرومات بعنوان پوشش با دوام تر و استاندارد، نسبت به روش های قدیمی تر استفاده کنند.
 پوشش داکرومات پیچ و مهره

تولید کننده کوره های پوشش داکرومات

گروه صنعتی تکنوتجهیز تولید کننده انواع کوره های خط داکرومات از جمله کوره باکس داکرومات و کوره پیوسته داکرومات می باشد. کوره های داکرومات تولید شده در این گروه، بسته به نیاز مشتری با ابعاد و سفارش مشتری ساخته می شود.  در صورت نیاز به استفاده از تولیدات این گروه، با همکاران ما در واحد فروش تماس حاصل نمایید.

 

4/5 - (4 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با شرکت تکنو تجهیز
شروع چت
1
چت واتساپ
سلام وقت بخیر .
من از صفحه " پوشش داکرومات چیست؟ کاربرد پوشش داکرومات در صنایع " پیام میفرستم.
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟