تغییرات کابین رنگپاش و سیستم بازیافت رنگ پودری

تغییرات کابین رنگپاش و سیستم بازیافت رنگ پودری


تغییرات به وجود آمده در کابین پاشش و سیستم های بازیافت رنگ پودری نوین

 
برخی مشکلاتی که صاحبان خطوط اعمال رنگ سابقا با آن مواجه بوده اند، بدلیل پشرفت در فناوری سیستم اعمال رنگ، از بین رفته است. تغییر رنگ امروزه به سرعت انجام می گیرد. کارآیی سیستم انتقال رنگ بالا بوده و آلایندگی پودر رنگ حذف شده است.
تا چندی پیش فرآیند تغییر رنگ تا چندین ساعت بطول می انجامید. امروزه تغییر رنگ تنها چند دقیقه طول می کشد. چه عاملی باعث این کاهش چشمگیر در زمان تغییر رنگ شده است؟ در این مقاله با ما همراه باشید.
 

مشکل تغییر رنگ سریع

تغییرات کابین رنگپاش و سیستم بازیافت رنگ پودریتغییر رنگ همیشه در زمره مشکلاتی بوده که کارشناسان صنعت رنگ با آن روبرو بوده اند. این تغییرات آنها را ملزم به نوآوری و تولید انواع مختلف کابین های پاشش رنگ نموده است.
اما سوال این است چگونه می توان به سرعت تغییر رنگ را در خط رنگ اعمال کرد؟ تمییز کردن سیستم طوری که از رنگ پودری قبلی در آن نماند، و با رنگ بعدی مخلوط نشود چه مدت طول می کشد؟
این موضوع از جمله مشکلاتی است که در زمینه استفاده از رنگ پودری برای صنایع خطوط رنگ پودری به وجود می آید.
تمیز کردن تجهیزات و ماشین آلات و زیرسازی آن برای اجرای رنگ، از عوامل مهم کاهش در زمان تغییر رنگ بوده است. در زیر تعدادی از ابتکارات و نوآوری هایی که منجر به کاهش زمان لازم برای این فرآیند شده، توضیح داده شده است.
 

مسیر حرکت پودر در فرآیند تغییر رنگ

تمامی نقاطی که در آنها احتمال تماس پودر رنگ قبلی با پودر رنگ جدید وجود داشته باشد، احتمال ایجاد آلودگی و آلایش نیز در آنها وجود دارد. به مسیری که پودر رنگ در سیستم طی می کند دقت کنید. تا متوجه شوید در کدام قسمت ها نیاز به ایجاد تغییرات و بهبود در سیستم وجود دارد.
پودر رنگ در ابتدا از جعبه ها وارد سیستم شده و باید مایع شده و به داخل گان های اسپری پمپاژ شود. بیشتر حجم پودر رنگی که از گان اسپری می شود به سطح قطعه می رسد. اما مقداری از آن به قطعه نمی رسد.
 

بررسی سیستم های بازیافت رنگ پودری یا سایکلون رنگ

پودر اضافی پاشش شده باید جهت دور ریزی و یا استفاده مجدد جمع آوری شود. پودر رنگ توسط جریان هوا به سمت محفظه نگهداری پودر هدایت می شود. سپس از آنجا به سمت لوله های زائدات رفته و یا در برخی موارد به سیستم بازیافت برگردد.
تغییر رنگ به معنای زدودن و پاک کردن مخزن تغذیه رنگ، کابین پاشش و سیستم بازیافت از کلیه پودر رنگ های قبلی می باشد.
تولیدکنندگان کابین های پاشش برای کاهش زمان لازم جهت پاکسازی گانها، دیواره های کابین و سیستم بازیافت یا سایکلون رنگ پودری از پودر رنگ، زحمت های بسیاری کشده اند. بطوری که بتوانند کابین هایی بدون خطر ترکیب دو نوع پودر رنگ طراحی کنند.

امتیاز شما به این مطلب

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با شرکت تکنو تجهیز
شروع چت
1
چت واتساپ
سلام وقت بخیر .
من از صفحه " تغییرات کابین رنگپاش و سیستم بازیافت رنگ پودری " پیام میفرستم.
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟